מנסור עבאס
מנסור עבאסצילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

ו"ר רע"ם מנסור עבאס עתיד לשאת דברים הערב (חמישי) בפני ציבור מצביעיו, לראשונה לאחר תום מערכת הבחירות. עבאס צפוי להכשיר את האפשרות להקמת קואליציה עם הציבור הערבי.

מוחמד מג'אדלה, ראש חטיבת החדשות ברדיו 'נאס' שוחח עם ניסים משעל וגיא פלג ב־103fm והביא פרטים נוספים על נאומו הצפוי של עבאס: "יש התלבטות פנימית ברע"ם מאיפה מנסור עבאס יישא את הנאום. הוא צריך לתגמל את ציבור בוחריו".

עוד הוסיף: "כנראה שעבאס הולך לומר שיש פה הזדמנות היסטורית, שכל ממשלה שתקום צריכה לקחת את ההזדמנות הזו. הוא ינסה להכשיר את הקרקע ולומר שילך לכל ממשלה שתהיה, העיקר שיצליח לקדם את הישגי החברה הערבית.

''אין לעבאס מגעים עם הליכוד'', סיפר, ''ערוץ המגעים היחידי עם מקורבי נתניהו זה בין בכירים בש"ס לבין רע"ם. סבב בחירות חמישי משתלם מאוד לרע"ם".

ישיבת הסיעה אצל הרב דרוקמן
ישיבת הסיעה אצל הרב דרוקמןצילום: דוברות

מפלגת הציונות הדתית קיימה אמש (רביעי) ישיבה ראשונה לאחר הבחירות - בביתו של הרב חיים דרוקמן.

יו"ר המפלגה, ח"כ בצלאל סמוטריץ' ביקש להתחיל את הישיבה הראשונה שלאחר מערכת הבחירות ב'הקבלת פני רבו' אצל זקן רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן כדי לבטא תודה גדולה לרב על התגייסותו להצלחתה ולהמשך קיומה של הנציגות הציונית דתית בכנסת ואת מחויבותה של הציונות הדתית לתורה ולתלמידי החכמים.

סמוטריץ' עדכן את הרב על המגעים להרכבת הממשלה והבטיח להמשיך ולהיות נאמן אך ורק לערכי הימין והציונות הדתית כפי שהתחייב לבוחרים.

"בעזרת ה' אנחנו פותחים היום דף חדש בייצוג הציוני דתי בכנסת ישראל", אמר סמוטריץ'. ''נעבוד יחד בשותפות ובאחדות על מנת להיות ראויים לתמיכה הציבורית שקיבלנו מאזרחי ישראל. נעמוד איתנים על ערכי הימין ונפעל ככל שביכולתנו להקמת ממשלה ציונית, לאומית ויהודית עבור עם ישראל".

"אחרי ששקע האבק והתקבלו תוצאות הרשמיות של הבחירות, ברור לכל שיש רוב מכריע לימין במדינת ישראל. משכך, יש אפס לגיטימציה למכור את כל מה שחשוב לימין ומי שיחשוב להפנות עורף למחנה הלאומי יאבד את עולמו הפוליטי בקרב המחנה", הוסיף סמוטריץ'.

"אני קורא לחבריי בימין ובראשם לגדעון סער ונפתלי בנט, להצטרף להובלת מהלך גדול שסוף סוף ישים את ערכי הימין בראש. יחד נקדם את התיקונים במערכת המשפט, את חיזוק זהותה היהודית והלאומית של מדינת ישראל, ואת ההתיישבות בכל רחבי הארץ. יש משימות רבות לפנינו ואני מאמין גדול בעם ובמדינה הזאת. אין לי ספק שיחד, ננצח", סיכם יו"ר מפלגת הציונות הדתית.