יהודים בהר הבית
יהודים בהר הביתצילום: חיים קרויזר, מטה ארגוני המקדש

בתקופה האחרונה נערכות כמעט מידי יום תפילות במניין על הר הבית. זה קורה כמעט באין מפריע.

על פי הדיווח של עקיבא נוביק וירון דקל ב'כאן', הדבר התאפשר לאחר שהמשטרה בהוראת השר לביטחון פנים הרחיקה את שוטרי הוואקף מקבוצות היהודים העולות להר.

כזכור, מאז הפיגוע בהר הבית בחודש יולי 2017, אנשי הוואקף לא רשאים להתקרב לקבוצות היהודים בהר הבית. הם עדיין מלווים את הסיורים, אך ממרחק כמה מטרים.

בנוסף לתפילת מנחה במניין המתקיימת על הר הבית כמעט מידי יום, בשיאה של מגיפת הקורונה נערכה תפילת ציבור לרפואת החולים ולעצירת המגיפה. את התפילה ערכו רבני ואברכי ישיבת הר הבית, בראשות הרב אלישע וולפסון, ראש כולל 'דרישת ציון' בישיבה, ובסיומה נאמרה תפילת "מי שברך" לחולים ובתוכם חולי הקורונה.

"בעיני זו הכותרת", הגיב נוביק לפרסום אודות התפילות על ההר. "אחרי מאות שנים של איסור, יהודים מתפללים בהר הבית, ומלחמת העולם שהוזהרנו מפניה אינה נראית באופק".

עם זאת, יש מי שלא ממהר לחגוג. העיתונאי ארנון סגל, חבר 'הקרן למורשת הר הבית', כתב בחשבון הטוויטר שלו: "'תפילה' = מלמול חרישי כשכל רגע השוטר מפציר/מזהיר/מאיים על העולים להנמיך את קולם וכל נענוע עלול להפוך עילה להרחקה מההר או לעיכוב בלי חובת נימוק".

המציאות בה יהודים מתפללים על ההר מוכרת גם לאנשי הוואקף, אך הם עוברים על כך יחסית בשתיקה. אולם מבחינת הפלסטינים העלייה להר הבית עדיין מוגדרת "פרובקציה". סוכנות הידיעות הרשמית של הרשות הפלסטינית "וופא" ממשיכה בדיווחים המתארים ביקורי יהודים בהר הבית כפעולות "פרובוקציה" נגד האסלאם.

כך דיווחה אתמול "וופא" על ביקור קבוצת יהודים בהר הבית לרגל חג הפסח:

"היום, רביעי, הסתערו מתנחלים על חצרות מסגד אל-אקצה המבורך, תחת אבטחה הדוקה של משטרת הכיבוש הישראלית. פקיד יחסי הציבור והתקשורת במחלקת ההקדשים בירושלים, פיראס אלדיבס, אמר ל'וופא', כי 309 מתנחלים הסתערו על רחבת (מסגד) אל-אקצה מאז שעות הבוקר משער אל-מוגרבי, והם ערכו סיורים פרובוקטיביים ברחבה לפני שעזבו דרך את שער השלשלת".

עוד מסרה "וופא", כי "ראוי לציין כי 1,322 מתנחלים הסתערו על מסגד אל-אקצה במהלך ארבעה ימים, במקביל לחג הפסח היהודי שיימשך עד מוצאי שבת הקרוב".