יוסי דגן
יוסי דגןצילום: שריה דיאמנט

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן קורא לראש הממשלה בנימין נתניהו, ליו"ר תקווה חדשה גדעון סער וליו"ר ימינה נפתלי בנט, להקים "ממשלת אחדות לאומית" אמיתית, כלשונו, "לשבת יחד ולהגיע להסכמות".

"על הפרק נושאים גדולים וחשובים: המערכה על שטחי C וההתיישבות הצעירה כבישים תשתיות ובנייה, זו השעה לאחד כוחות", אומר דגן.

"אני מכיר אישית את כולכם כל כך הרבה שנים, כולכם, כל אחד בדרכו מסורים לארץ ישראל, ולהתיישבות בה, נכון, יש הבדלים , יש וויכוחים, יש מתחים, אבל בסוף כולכם נמצאים במערכת הפוליטית כדי לקדם את ארץ ישראל, לחזק את ההתיישבות בה, לכן אני פונה אליכם, כחבר, כשותף לדרך, שהו עוד היום כולם יחד, אתם מוזמנים לבוא לשבת אצלי בבית בשבי שומרון או במשרד, בכל מקום שתבחרו, הקפה והכיבוד עלינו, חייבים למצוא פתרון למצב האבסורדי הזה אליו נקלעה מדינת ישראל.

''הדבר הנכון, טובת ארץ ישראל, וזו מחייבת להקים את הממשלה להציל את שטחי C, להסדיר את ההתיישבות הצעירה, להביא לתנופת בנייה, זו הדרך לאחד כוחות, כך נביא יחד למליון אזרחים ביהודה ושומרון", אמר דגן.

דגן מציין כי זוהי מערכת הבחירות הרביעית ברציפות שבה לא מוקמת ממשלת ימין על אף שהרוב המובהק של המצביעים מצביע למפלגות הימין. בליל הבחירות האחרונות קרא דגן לראשי מפלגות הימין לעבוד יחד, ואמר: "כולם אנשים טובים, העם אמר את דברו, אני קורא לכל מפלגות הימין לשלב ידיים וכוחות".