מימין: דגן, אוחנה, הרב לבנון ובן ציון
מימין: דגן, אוחנה, הרב לבנון ובן ציוןצילום: רועי חדי

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה (הליכוד) השתתף בהרמת כוסית לכבוד חג הפסח, בביתו של ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, יחד עם הנהגות הישובים בשומרון ובנוכחות רב השומרון הרב אליקים לבנון.

אוחנה אמר באירוע: "לפני שבוע הייתי כאן יחד עם יוסי בשומרון העתיקה והתנענו יחד עם המפכ"ל, יחד עם מנכ"ל המשרד, את המהלך להקמת נקודת משטרה בשומרון העתיקה. אנחנו מתכוונים מאוד ברצינות לעשות זאת ונקצה לכך את המשאבים משום שבלי שורשים שום דבר לא יצמח כאן.

''כשאתה פותח את ספר הספרים וקורא איך נוצר עם ישראל, אתה רואה שלמעלה מ-80% מהמקומות שמוזכרים בתנ''ך כארץ ישראל, נמצאים ביהודה ושומרון, אז אתה מבין בדיוק איפה השורשים שלנו. אשריכם חבריי שזכיתם לחבר את עם ישראל לארץ ישראל, לחבר אותנו לשורשים שבזכותם יהיה לנו פה עתיד''.

אוחנה הוסיף: ''אני רוצה לאחל לכולנו שתקום ממשלה טובה לעם ישראל, לארץ ישראל, שתמשיך את השליחות שלכם יחד איתכם להפריח להצמיח להעצים את ההתיישבות, שלא רק שאיננה כפי שטוענים המכשול לשלום אלה שהיא הדרך האחת והיחידה ואין בלתה לשלום".

עוד הוסיף השר אוחנה בהתייחס לפעילות הנהגות הישובים בשומרון: "הלוואי שנפעל בזירה הארצית כמו שאתם פועלים כאן בזירה המקומית בשומרון, כפי שראש הממשלה חפר באובססיביות עד שקיבלנו את החיסונים כך גם ראש המועצה יוסי שחופר על כל צורכי ישובים בשומרון גם בנושא הביטחון הוא עושה את זה בהרבה טעם בהרבה חן ובהרבה שכנוע פנימי וזה מה שהופך אותך לראש מועצה אפקטיבי, יעיל, נחוש, אני מאוד מעריך אותך על זה".

יוסי דגן ראש מועצת שומרון הודה לאוחנה ואמר: ''השר אמיר אוחנה הוא איש ארץ ישראל אמיתי עוד לפני שהוא היה בכנסת, הוא וויתר על מקומו בכנסת במסגרת החוק הנורווגי כדי להכניס את איש ארץ ישראל עמית הלוי, אנחנו מאוד מעריכים אותו על זה, השר אוחנה הוא שר שבא לעבוד, מקדם את תחום ביטחון הפנים בתחומים רבים, ושותף להתיישבות.

"לקחת על עצמך להציל את שומרון העתיקה, זוהי משימה אסטרטגית לכל עם ישראל, המהלך שאתה מוביל להצלת שומרון העתיקה הוא מהלך היסטורי, עם ישראל כולו מעריך ומוקיר אותך, כראש מועצת שומרון אני מודה לך על כך", הוסיף דגן.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן העניק יחד עם הרב לבנון וסגנו דוידי בן ציון, תעודת הוקרה לשר לביטחון פנים.

דגן הודה ליושבי ראש ועדי היישובים ובעיקר לבני ובנות זוגם שנותנים להם את הגב לפעול למען הישובים בשומרון: "בזכות העבודה האינטנסיבית שלכם, יומם ולילה, בהתנדבות מלאה, השומרון פורח ומוביל את הגדילה במדינת ישראל, על אף כל האתגרים, השומרון הוא המקום הצומח ביותר במדינת ישראל, וזה בזכות המסירות והמקצועיות שלכם. מה שהכי משמח אותי הוא שבעבודה בינינו אין שום פוליטיקה, הכל בהמון חברות, מתוך השותפות הזו אפשר לבנות את הארץ בכל הכוח, בכל העוז"

הרב לבנון אמר כי "אני קורא לחברי הכנסת ללמוד מהשומרון על שיתוף פעולה אמיתי ואחדות, השומרון נבנה בזכות זה, כך גם הפוליטיקאים צריכים להגיע לאחדות ביניהם. אני מאחל שתהיה ממשלה לאומית טובה לעם ישראל ושנבנה את הארץ במלוא הכוח".