נס ציונה במפעל האירופי
נס ציונה במפעל האירופיצילום: FIBA.BASKETBALL

עירוני נס ציונה בדרך לזכיה היסטורית במפעל אירופי? אחרי שרשמה השבוע העפלה היסטורית לפיינל-פור היורופקאפ, מפעל הכדורסל השלישי בחשיבותו באירופה, קיבלה היום (שישי) עירוני נס ציונה בשורה משמחת במיוחד עבורה כשפיב"א הודיעה כי אירוע הפיינל-פור היוקרתי יתקיים באולם הדרייב-אין שבתל אביב.

עבור נס ציונה שהביסה את היראקליס היוונית בדרך לחצי גמר הפיינל-פור בתוצאה 80:105 מוקדם יותר השבוע, מדובר בבשורה טובה במיוחד לאור יתרון הבייתיות המשמעותי שתחזיק מול הקבוצות האחרות שיתמודדו יחד איתה על התואר הנכסף בדמותן של פארמה פרם הרוסית, אורדאה הרומנית ואוסטרוב הפולנית.

זוהי העונה השלישית ברציפות של הכתומים מלב המושבה במפעל ועד העונה הישג השיא שלהם היה העפלה לשמינית הגמר. העונה הם סיימו את שלב הבתים, שנערך בבועה בפולין, במקום השני לאחר שגברו על ספורטינג ליסבון וסולנוקי אולאי והפסידו לאוסטרוב, אותה הם עשויים לפגוש שוב בגמר.

מיד עם העפלתה ההיסטורית לאירוע הפיינל-פור, הגישה נס ציונה בקשה לארח את האירוע היוקרתי בישראל ובפיב"א נעתרו לבקשה בין היתר בזכות העובדה שבניגוד לארצות אחרות באירופה, בישראל ניתן להכניס קהל אוהדים למשחקים.

בחצי הגמר ב-23 באפריל תפגוש נס ציונה את פארמה פרם, אחת הקבוצות החזקות במפעל, כאשר הגמר ייערך כעבור יומיים, ב-25 באפריל.

יו"ר מנהלת ליגת ווינר סל, שמואל פרנקל ברך על החלטת פיב"א לקיים את האירוע היוקרתי בארץ, ואמר כי "זוהי הכרה של פיב"א בהתקדמות המועדון ובדרך הצנועה והנכונה שלה מהליגות הנמוכות לפיתוח מסורת אירופית. אני קורא לכל אוהדי הכדורסל בישראל, ולא רק מנס ציונה, לבוא לעודד את הכתומים, בדרכם להיסטוריה".

מי שכעס על ההחלטה לקיים את האירוע היוקרתי בהיכל הדרייב-אין, הוא מאמן הפועל ת"א, דני פרנקו שקבוצתו תשחק שני משחקים סופר חשובים וקריטיים עבורה במאבקה נגד ירידת הליגה באותם התאריכים.

"לא בקיא מספיק בכל הקללות שמופיעות בתורה כדי לבחור אחת עבור מי שקבע שהאירוע הזה יתקיים באולם הביתי שלנו. זאת ועוד על מועד משחק בית שנקבע לנו בימים שאנחנו נלחמים על החיים, זורקים אותנו מה״בית״. עם בתים כאלה עדיף לגור ברחוב. זה היחס להפועל ת"א ולאוהדים שלה", כתב פרנקו בחשבון הטוויטר שלו.

האם אירוח הפיינל-פור יעזור לנס ציונה לזכות לראשונה בתולדותיה בתואר אירופי?