חיסון לקורונה
חיסון לקורונהצילום: רויטרס

עוד מקרי מוות באירופה מקרישי דם, וגובר החשש מהקשר בין התופעה לחיסון של חברת אסטרה-זניקה.

הסוכנות הרגולטורית לתרופות ומוצרי בריאות בבריטניה אישרה לרשת בי.בי.סי כי בשבועות האחרונים התגלו 30 מקרים של קרישי דם בקרב אזרחים שקיבלו את החיסון של אסטרה-זניקה, מהם 7 בני אדם שמתו כתוצאה מקריש הדם.

למרות שעדיין לא הוכח הקשר הישיר בין החיסון של אסטרה-זניקה לקרישי הדם, מקרי המוות בבריטניה מגבירים את החשש כי ישנו קשר בין החיסון לתופעה. עם זאת, ראשי הסוכנות הבריטית לתרופות ומוצרי בריאות ממשיכים לטען כי היתרונות של החיסון גוברים על הסיכונים האפשריים ממנו.

ד"ר ג'ון ריין, מנכ"לית הסוכנות הבריטית, אמרה לרשת בי.בי.סי כי "היתרונות במניעת הידבקות במחלת הקורונה וסיבוכיה ממשיכים לגבור על כל הסיכונים, והציבור צריך להמשיך לקבל את החיסון כאשר הוא מוזמן לעשות זאת".

אלא שהחשש הגובר מהקשר האפשרי בין החיסון של אסטרה-זניקה לקרישי הדם שכבר הביאו למותם של עשרות בני אדם ברחבי העולם, הביאו את הולנד להגביל את החיסון של אסטרה-זניקה לבני 60 ומעלה, לאחר מותה של אזרחית הולנדית שקיבלה את החיסון. גם במקרה הזה עדיין לא הוכח קשר ישיר בין החיסון למוות, אולם הרשויות בהולנד חוששות כי ישנו קשר ולכן הוחלט להגביל את השימוש בחיסון לגילאי 60 ומעלה.

גם רשויות הבריאות באוסטרליה הודיעו כי ייפגשו לישיבת חירום, לאחר שגבר בן 44 לקה בקריש דם במוח, ונבדק הקשר לחיסון של אסטרה-זניקה אותו הוא קיבל מספר ימים מוקדם יותר. מומחי הבריאות האוסטרליים יחליטו האם להמשיך ולחסן את האוכלוסיה בחיסון של אסטרה-זניקה, או לעצור את השימוש בחיסון כפי שעשו מדינות רבות בעולם.