בנט וסער
בנט וסערשריה דיאמנט/TPS

שורת ארגונים המזוהים עם המחנה הלאומי יצאה הבוקר (ראשון) בקריאה לראשי המחנה הלאומי להניח את האמוציות בצד ולפעול להקמת ממשלה לאומית אשר לא תתבסס על רשימות אנטי ציוניות.

במכתב אשר פורסם נכתב, "ארגוני המחנה הלאומי קוראים לכלל ראשי המפלגות הציוניות מימין ומשמאל לפסול מראש כל אפשרות להקמת ממשלה הנתמכת מבחוץ או מבפנים על מפלגות שאינן מכירות בזכותה של ישראל להתקיים כמדינת הלאום של העם היהודי".

הארגונים החתומים הדגישו כי יאבקו נגד כל מהלך להקמת ממשלה עם תומכי טרור, "כל מפלגה שבין חבריה נמצאים תומכי טרור עליה להידחות על הסף, בין אם מדובר במפלגת רע"ם של התנועה האסלמית ובין אם מדובר ברשימה המשותפת".

בסיום המכתב קראו לראשי המפלגות לשים את העניינים האישיים בצד, ולפעול אך ורק לקידום האינטרס הלאומי. לדבריהם: "ראוי שכל הצדדים יפעלו לפיוס והשלמה עם יריביהם הפוליטיים כי בסופו של יום חשובה רק המדינה היהודית והריבונות היהודית בארץ ישראל."

בין הארגונים שחתמו על הקריאה: תנועת "אם תרצו", חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי, פורום קפה שפירא, תנועת "רגבים", פורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות, תנועת "ישראל שלי", מטה המאבק של דרום תל אביב, פורום נכי צה"ל לבטחון ישראל, לך ירושלים- ריבונות מתחילים מכאן, ארגון לביא ויוזמה אזרחית.

מתן פלג יו"ר תנועת "אם תרצו" שיזם את המהלך מסר: "מכתב ארגוני המחנה הלאומי המובילים בארץ לכלל ראשי המפלגות הציוניות היא לא פחות מקריאת השכמה. נבחרי הציבור חייבים להתעורר ולהבין שהפלגנות שלהם מובילה את המדינה למכירת חיסול של כל הערכים הציוניים, וללא שום סיבה מוצדקת. למחנה הלאומי יש רוב ברור להקים ממשלה יציבה, התעוררו עכשיו! אנו קוראים לבנימין נתניהו ולגדעון סער לגלות אחריות. לא מצילים מדינה על בסיס אמוציות אישיות ושנאה הדדית. טובת העם והמדינה קודמים לכל."

פרופ' אשר יהלום יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי מסר: "אנחנו קוראים לראשי מפלגות הימין להתאגד, ולשים את האינטרס של העם היהודי בראש מעייניהם".

שרה העצני, יו"ר "ישראל שלי" מסרה כי "אנחנו קוראים למנהיגי מפלגות הימין להתעלות מעל מטעני העבר ולהקים ממשלת ימין יציבה. זה צו השעה, האתגרים מבית ומחוץ מחייבים הקמת ממשלה לאומית".

מאיר דויטש מנכ"ל תנועת רגבים מסר: "מי שמוכן לשבת בקואליציה עם מי שאינו מכיר במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית אינו ציוני. הכרה זו היא תנאי סף לכניסה לממשלה במדינת ישראל. כל הספינים וההתפתלויות לא יצליחו לטשטש עמדה ערכית זו. מי שיכניס תומכי טרור לקואליציה שלו, לא רק שאיננו ימני אלא הוא עושה מעשה אנטי ציוני. נקודה."