דילמוני: לצרף את רע"מ לממשלה על קווי יסוד של ממשלה ימנית

מנכ"ל מועצת יש"ע, יגאל דילמוני, מתייחס בראיון לערוץ 7 לפלונטר הפוליטי ומקווה שתוקם בישראל ממשלת ימין ''מלא מלא''.

בראיית התיישבות איזו ממשלה צריכה לקום בישראל?

"בנקודת מבט של התיישבות צריך שתהיה כאן ממשלת ריפוי. ממשלה שתרפא אותנו מהחוליים של ממשלת הרוטציה הקודמת שתקעה הממון פרויקטים בהתיישבות ובראשם הסדרת התיישבות הצעירה. יש לנו היום כנסת עם כמעט 80 חברי כנסת שתומכים בימין ובהתיישבות וזו הממשלה הבאה שצריכה לקום על אותו גוש ימין חזק שיפעל למען התיישבות ולמען מדינת ישראל".

אתה מכיר את תוצאות הבחירות, על איזו ממשלה אתה מדבר?

"אני לא נכנס מי יעמוד בראשות הממשלה אבל דווקא בגלל שיש רוב גדול לימין אני סבור שראשי המפלגות צריכים להתגמש קצת ולהיכנס לממשלה אחת שתהיה ממשלה ימנית לאומית חזקה. שכל אחד יוותר על קצת על האגו וגם על חלק מהדברים שאמר במהלך הבחירות ואפשר להתגמש קצת ולהיכנס לממשלה ימנית לאומית''.

מה עם לפיד, העבודה, מרצ, כחול לבן? צריכים להיות בממשלה?

''אסור להקים ממשלת שמאל. כל מי שרוצה להצטרף לקווי יסוד של ממשלה ימנית יוכל להצטרף אבל אם הם יהיו לשון המאוזנים ובלעדיהן אי אפשר לקדם מהלכים ימניים אסור שתהיה כאן ממשלת שמאל''.

מנסור עבאס יכול להציל את ממשלת נתניהו, צריך להקים איתו ממשלה?

''מנסור עבאס הוא תומך טרור ואני מקווה שהוא חוזר בו ואני רוצה לשמוע בו לא רק במילים יפות לחברה הישראלית אלא גם ונגד הטרור ונגד המחבלים. יש הרבה מה לעשות בחברה הערבית. המפלגות הערביות זנחו את המצביעים שלהן ותמכו בטרור ואת זה צריך לשנות ואפשר להקים ממשלה שסייע לחברה הערבית שתמגר את הפשיעה במגזר הערבי ותחנך את הדור הבא לחיות בדו קיום עם ישראל''.

לצרף את עבאס לממשלה?

''אם הם רוצים להצטרך לממשלה עם קווי יסוד ימניים ובלי שהם יהיו לשון המאזנים אפשר להקים איתם ממשלה אבל אם ראש הממשלה הבא יחשוש מכל אישור של יחידות דיור ביו"ש שרע"מ יפילו את הממשלה אסור להקים ממשלה שכזאת''.

מהם האתגרים שיש לממשלה הבאה והדרישות של מועצת יש"ע?

''זו הכותרת שצריכה לעמוד בראש כל אחד מראשי המפלגות הימניות. אנחנו בנקודת זמן משמעותית, אפשר עדיין להחיל ריבונות, הסדרת התיישבות הצעירה עם החלטת ממשלה מוכנה וצריך להביא את זה לאישור ישיבת הממשלה הראשונה, הממשלה צריכה להמשיך בפיתוח התשתיות ביהודה ושומרון, מערכה על שטחי C ויש צורך בעשרות אלפי יחידות דיור. בסוף אנחנו נשאר ביהודה ושומרון לעד וכל שנעמיק את הבנייה והאחיזה שלנו בהתיישבות זה יעזור לנו בעתיד. יש אתגרים גדולים על הפרק ולכן צריכים ממשלה ימנית חזקה''.

בסוף, אם זה ממשלה שעוסקת רק בכלכלה ובבריאות מבלי להתעסק בהתיישבות או בדת ומדינה עדיף ממשלה או בחירות חמישיות?

''אנחנו חלק ממדינת ישראל וגם אנחנו רוצים כלכלה חזקה וטיפול בבריאות ובחברה בישראל. אם תהיה ממשלה שמתעסקת רק בכלכלי-חברתי ומזניחה את התיישבות כמו שעשו ממשלות שמאל מהלך כזה לא משקף את תוצאות הבחירות. אנחנו רוצים ממשלה טובה ולאומית שצריכה לדאוג גם לכלכלה גם לביטחון גם לבריאות וגם לחיזוק ההתיישבות".