אבישי בן חיים, נתי טוקר
אבישי בן חיים, נתי טוקרצילום: Flash90

פרשן 'חדשות 13' לענייני חרדים ד"ר אבישי בן חיים, וכתב התקשורת של TheMarker נתי טוקר התגוששו היום (ראשון) על גבי הטוויטר סביב משפט ראש הממשלה בנימין נתניהו.

הכל החל לאחר שבן חיים כתב בחשבון הטוויטר שלו: "נתניהו נבחר ישיר של 52 מנדטים של ישראל השנייה וידידיה (מחל, שס, ג, ט). מחר בבית המשפט סביר שאין להם שום ייצוג! לא בהרכב השופטים ולא בצוות התביעה. ההגמוניה שמטרתה הגבלת הדמוקרטיה נכשלת בבחירות, אז היא משיגה שליטה באלימות לגלית".

טוקר השיב לו: "אבישי, התיאוריה שלך נכונה וחשובה, אבל אתה חוצה עימה קווים אדומים מסוכנים מאוד. תתעורר. יש חוק, יש מערכת לאכיפת החוק, יש מוסדות שכולם חייבים לכבד ולציית להם. יש לך השפעה על דעת הקהל ואתה מנצל אותה (או מנוצל) למהלך הרסני לכרסום יסודות חיינו המשותפים. קח אחריות ותפסיק עם זה. אנא".

בן חיים לא נשאר חייב. "נתי. אתה חכם וכאילו קורא הלכי נפש שלי. אני על קו פרשת מים", כתב. "הלוואי ונלך לממשלת אחדות ואז שהמשפט יתנהל ונקווה שיהיה הוגן. ואשתוק. אבל אם האליטה הולכת להשפיל את נבחר ישראל השנייה אני בעד לפתוח הכל. גם הרהור בלגיטימציה של מערכת כזו שאין בה ייצוג ל52 המנדטים מצביעי נתניהו לשפוט אותו".

"אתה כבר מזמן לא על קו פרשת מים ולא 'מהרהר בלגיטימיות'", השיב לו טוקר. "בהתחלה היית רק השראה, אבל היום אתה עצמך עובד כדי לרסק את האמון ולבטל את סמכות בתי המשפט למלא את תפקידם. אתה לא לוקח אחריות. לדעתי לעורכים שלך, אם הם אחראים, אסור להשמיע אותך. תסתכל בנוסח החוק האוסר על המרדה. אתה כבר שם".

"אז אתה אומר שאסור לגלות שההגמוניה שולטת שליטה הגמונית במערכת המשפט? שאסור לבקר את הדיכוי? שאסור למחות על העוול? שאסור למחות על כך שיש ציבור שיש לו תת יצוג במשפט בתקשורת באקדמיה וכל מה שיש לו זה זכות הבחירה לכנסת ורוצים לגזול ממנו גם את כבשת הרש? אסור למחות נגד עוולות?" תהה בן חיים.

"הכשל המרכזי אצלך הוא לא בתיאוריה אלא ביישום", ענה טוקר. "הבעיה היא שכאשר דנים אתך על יישום אתה בורח ומתבצר מאחורי התיאוריה. לענייננו, אין כל הוכחה לטענותיך שמשפט נתניהו הוא רדיפה של ההגמוניה ושהשופטים לא ישפטו צדק. אבל כשמזכירים לך את זה אתה נאבק על עצם הזכות שלך להביע את התיאוריה. בחייך".