עדיין לא ידוע מי יהיה נשיא ארה"ב בשנת 2030 והלאה, אבל דבר אחד כבר בטוח – הוא יהנה ממטוס נשיאותי על קולי מפואר במיוחד.

חברת Exosonic המפתחת מטוסים יוקרתיים האמורים לטוס במהירות על קולית, חשפה לראשונה בפני רשת CNN את המטוס העל קולי המפואר אותו היא מפתחת בימים אלו עבור נשיא ארה"ב העתידי.

ראשי החברה, שחתמו על החוזה עם חיל האוויר האמריקאי לבניית המטוס הנשיאותי החדש, מקווים לבצע את הטיסה הרשמית הראשונה שלו בשנת 2030 או מעט מאוחר יותר.

על פי הדיווח ברשת CNN המטוס כולל 31 מושבים ומצויד במושבי עור יוקרתי, אביזרים מעץ אלון, וסוויטות פרטיות לעבודה או מנוחה.

סטפני צ'האן, מעצבת הפנים הראשית של חברת Exosonic, סיפרה כי הסוויטה הראשונה תכלול גם חדר ישיבות עם אפשרות לועידות וידאו מאובטחות וכמובן חיבור לאינטרנט שיאפשר גם תדרוך של התקשורת ישירות מהמטוס, בעוד הסוויטה השניה תכלול מקום לשמונה אנשים עם מושבים הניתנים להשכבה ושולחנות מתכווננים בהתאם, שיאפשרו לנשיא ארה"ב ואנשי הצוות שלו מנוחה בתום יום העבודה העמוס.

בחלל המטוס יוצבו עוד 20 כסאות ברמה של מחלקת עסקים, חדרי רחצה ומקומות אחסון. המטוס אמור לקצר את מהירות הטיסה בצורה משמעותית, כאשר על פי יצרנית המטוס הוא יהיה מסוגל לטוס במהירות של 1.8 מאך, וטווח הטיסה שלו אמור להיות 5000 מיילים.

"עם הרעיון הזה אנו מתכננים ליישם טכנולוגיות חדשות שאינן זמינות כיום או שעדיין לא רואים במטוסים מסחריים או עסקיים. אז בין אם הם מטיסים את סגן הנשיא, את הגברת הראשונה או את הג'נטלמן הראשון, תהיה לנו כאן הרבה גמישות", אמרה צ'האן לרשת CNN.