גדעון סער: לא נתמוך בנתניהוחדשות רחובות ניוז

יו"ר מפלגת תקווה חדשה גדעון סער הודיע הערב (ראשון) כי לא יצטרף לממשלה בראשות בנימין נתניהו, וסיפר על כוונתו להקים ''ממשלת שינוי''.

"לא נצטרף ולא נתמוך בממשלה בראשות נתניהו, ונפעל בכל כוחנו להקים ממשלת שינוי במדינת ישראל. זה מה שאני עושה בימים האלה. אני פועל כמיטב יכולתי כדי שתקום ממשלת שינוי שתחליף את נתניהו", אמר סער בכנס פעילים של מפלגתו.

''אנחנו רוצים להקים ממשלת פיוס, שתחבר מחדש בין חלקי העם הזה שבו כולנו אחים. אנחנו רוצים ממשלה שתחזיר ערכים של אמירת אמת, של יושר ושל יושרה בחיים הציבוריים. של עמידה, אם הבטחת משהו - תקיים אותו, תבצע אותו. של כבוד לזולת, גם ליריב הפוליטי וגם לשותף הפוליטי, לכבד אותו'', הוסיף סער.

לקראת שלב ההמלצות אצל הנשיא הדגיש הערב יו"ר תקווה חדשה: "לא משנה כמה ילחצו, זה לא משנה דבר. אומרים 'בואו נקים ממשלת ימין' - אנחנו אומרים אדרבא, ביחרו מי שתרצו. אבל יש דבר אחד שלא תצליחו לעשות - לכפות עלינו את נתניהו".

בתוך כך, מפלגת ימינה ממשיכה בניסיונות להקים ממשלה חדשה בישראל, ועל פי הדיווח בחדשות 12 עיקר המאמצים יופנו להקמת ממשלת ימין.

אם בימינה לא יצליחו להביא להקמת ממשלת ימין שתכלול את גדעון סער וגם לא ממשלת ימין שתישען על תמיכת מפלגת רע''מ, יעדיפו בימינה ללכת לממשלה בראשות בנט עם מפלגות המרכז שמאל כדי למנוע בחירות חמישיות.

מחר יגיעו נציגי הסיעות אל בית הנשיא, וימליצו בפני ראובן ריבלין על מי להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה הבאה. יש עתיד ומפלגות המרכז-שמאל החליטו להמליץ על לפיד. המשמעות היא שנתניהו יגיע אל הנשיא עם יותר ממליצים, 52 במספר, והוא זה שצפוי לקבל ראשון את המנדט להרכבת הממשלה.

בכאן 11 דווח כי לפיד אמר לאנשיו כי הושגה התקדמות משמעותית בשיחות עם בנט שלא סומך על ההבטחות של נתניהו. אם תמונת הממליצים תהיה ברורה - הנשיא צפוי להודיע על ההחלטה מי ירכיב את הממשלה כבר מחר.

סמוטריץ: ממשלת ימין לא תקום בתמיכת מנסור עבאסערוץ כנסת

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' שב והודיע הערב (ראשון) כי לא יסכים להקמת ממשלה שתישען על מנסור עבאס ומפלגת רע"מ.

סמוטריץ' פנה בפומבי לנפתלי בנט והפציר בו להמליץ על בנימין נתניהו כמועמד הימין להרכבת הממשלה הבאה.

''התעוררתי הבוקר לכותרות שמאשימות אותי בטרפוד הקמת ממשלת ימין. חבל על הזמן שאתם משקיעים בקמפיין הזה - ממשלת ימין לא תקום בקולות עבאס. זו לא תהיה ממשלת ימין, לא אהיה חתום על מתן לגיטימציה לממשלה שתוכרז בקולות תומכי הטרור'', הודיע סמוטריץ'.

"אני פונה לחברי נפתלי בנט, כל המלצה שלך שהיא לא בנימין נתניהו, תקרב אותנו להקמת ממשלת שמאל. ממשלה מסוכנת לכל מה שאני ואתה מאמינים", אמר ח''כ סמוטריץ'. ''האתרוג של השמאל מסנוור אותך ואני כאן לומר - אל תמנע הקמת ממשלת ימין''.

''סער ובנט, אני לא מבקש מכם להצטרף לנתניהו האיש, אלא לדרך. אל תתמסרו לחיבוק של לפיד, הוא רעיל'', ביקש סמוטריץ', ''המלצה על עצמך ועל 7 המושבים שלך, זה צעד ענק לממשלה עם איימן עודה ואיבתיסאם מרעאנה".

''איילת, אלון, מתן, גדעון, יפעת, זאב, שרן, יועז, אני מכיר אתכם, אני יודע כמה חשובים לכם ההתיישבות,
הזהות היהודית, תיקון מערכת המשפט, אתם יודעים מה עומד על הפרק - כל יום שעובר נמשכת ההשתלטות על שטחי סי, אתגר האג, מינוי שופטים, ביידן והסכם הגרעין.

''אל תאבדו את כל זה בגלל חשש מיומיים שיימינג של אמנון אברמוביץ וחבורתו. שימו את טובת המדינה לפני הכל ובואו נשלב ידיים לממשלת ימין אמיתית. זה הרבה יותר חשוב והרבה יותר גורלי מכל הבטחת בחירות כזו או אחרת'', הוסיף סמוטריץ'.