יאיר גבאי
יאיר גבאיצילום: Netanel Cohen, באדיבות המצולם

מאז שהתפרסמו תוצאות הבחירות מה שאתם רואים לנגד עיניכם זה משחק שחמט בין שני השחמטאים היחידים בזירה מהצד האחד בנימין נתניהו ומהצד השני גדעון סער. כל השאר הם כלים על הלוח.

מטרתו של נתניהו היא לאלץ את גדעון סער להתגמש ולהיכנס לממשלת ימין בראשותו. מטרתו של גדעון סער היא לייצר לחץ על כל הכלים במשחק על מנת לאלץ את בנימין נתניהו לפרוש מהמשחק.

אבל כמו בשחמט גם כאן אתה לא יכול לנצח במהלך הפתיחה, אתה חייב לצפות כמה מהלכים קדימה וכדי להגיע למט אתה חייב קודם כל לאיים בשח.

לגדעון סער אין אופציה אמיתית ללכת לאופוזיציה או לבחירות חמישיות (מידיעה). הוא מבין היטב שמפלגתו היא מפלגת אוירה ואם הבחירות היו מתקיימות לאחר הפסח הוא לא היה עובר את אחוז החסימה. לכן כל מהלכיו מכוונים להמליך את נפתלי בנט על ממשלת שמאל כדי ללחוץ ולאלץ את השחקנים האחרים (החרדים) לנטוש את נתניהו שהרי מי רוצה להישאר באופוזיציה.

מן העבר השני משחק רב אמן בנימין נתניהו שמנסה לייצר אלטרנטיבה של ממשלה בתמיכת מנסור עבאס על מנת לאיים על סער שאם לא יתגמש ויצטרף לממשלת ימין ימצא את עצמו באופוזיציה.

ואז מגיע בצלאל סמוטריץ' שנחוש לחסל את האיום היחידי שיכול להביא להקמת ממשלת ימין עם סער כי אם אין איום אמיתי אי אפשר לנצח.

אז תשאלו האם סמוטריץ' אידיוט ולא מבין את זה? התשובה היא שבניגוד לכל מיני צעקנים שהמשא ומתן היחידי שהם ראו היה בשוק של העיר העתיקה, סמוטריץ' מבין היטב את השלכות מהלכיו.

הוא עומד על הפודיום וצועק בגרון ניחר 'לא תוקם במשמרת שלי ממשלת ימין בתמיכת עבאס' אבל בעצם מה שהוא באמת רוצה זה לדחוף את בנט להקים עם סער ממשלת שמאל. סמוטריץ' מעריך שממשלה כזו תתפרק מהר ותוביל לבחירות שבהם יענישו הבוחרים בימין את בנט ואת סער ויעבירו אליו את תמיכתם. בדמיונו של סמוטריץ' הוא מנהיג הימין האידיאולוגי וזה המהלך שיוביל אותו למלוכה.

במילים אחרות סמוטריץ' מנהל פוליטיקה קטנה ותו לא.

אין כל חדש תחת השמש. מי שהפיל ב-1992 את ראש הממשלה יצחק שמיר והביא עלינו את אסון אוסלו רוצה עכשיו להפיל את בנימין נתניהו ולהוביל את ישראל לבחירות חמישיות שעלולות להביא להקמת ממשלת שמאל על מלא עם איימן עודה כשר הפנים, מירב מיכאלי (אסור להתחתן ולהביא ילדים) כשרת החינוך וניצן הורביץ כשר המשפטים.

אלוקים שמור אותי מאוהביי ומשונאיי אשמר בעצמי.

עו״ד יאיר גבאי, מועמד ברשימת הליכוד לכנסת (36)