סא"ל אפרים אבני
סא"ל אפרים אבניצילום: דובר צה"ל

מתגייסי מחזור מרץ 21' היקרים - ברוכים הבאים למשפחה האדומה, משפחת הצנחנים. הערכה רבה על הבחירה להיות לוחמים, אין הדבר מובן מאליו.

היום אתם מתחילים את הדרך המאתגרת, מלאת הסיפוק והשליחות, בסופה תקבלו את הכומתה האדומה בגבעת התחמושת.

הכומתה האדומה מסמלת את השייכות למורשת הצנחנים, מורשת המתחילה בפעולות התגמול ועוברת בצניחה במתלה, במבצע קדש, בשחרור ירושלים, במלחמת ששת הימים ובכל הקרבות, המלחמות והמבצעים השונים לאורך היסטוריית מדינת ישראל.

הכומתה האדומה מסמלת את הקריאה ״אחרי״, את הרעות והעמידה בכל משימה אותן הפגינו ומפגינים לוחמי הצנחנים לאורך הדורות.

החברים אותם תפגשו יהיו אלה שיעברו איתכם יחד, כתף אל כתף, את המסלול המשמעותי מאזרח לחייל - מחייל ללוחם - ומלוחם לצנחן, בחוד העשייה המבצעית של מדינת ישראל.

לפניכם עוד דרך ארוכה, במהלכה יוטבעו בכם ערכים של דבקות במשימה ללא פשרות, צניעות, מצוינות, פשטות, רעות ואחוות לוחמים המייצרים חטיבה העומדת בפני כל אתגר בנחישות עד הניצחון.

אתם עתידים לעבור הרבה בדרככם, הכשרתו של לוחם כרוכה במסלול ארוך ומאתגר ואיתו עליות ומורדות. זכרו תמיד את המטרה לשמה הגעתם הנה.

אנו, המפקדים, לוקחים על עצמנו את הזכות לפקד עליכם ומתחייבים להכשירכם ולהנהיגכם בכבוד הדדי, מקצועיות ודוגמה אישית לאורך כל הדרך.

הוריי המתגייסים הטריים, אני מודה לכם על כך שאתם מפקידים בידינו את האוצר היקר ביותר שלכם. כל חייל יקבל את מלוא תשומת הלב מהמפקדים ומגורמי המעטפת בבסיס האימונים, אליו מגיעים ילדכם עוד היום.

בהצלחה רבה!
מצפים להגעתכם,
מג"ד בא"ח צנחנים, סא"ל אפרים אבני