ארכיון
ארכיוןצילום: דוברות כבאות והצלה ירושלים

ארון קודש נשרף הלילה (שני) בבית הכנסת "מאור ישראל" בעיר בני ברק. צוותי כיבוי שהוזעקו למקום חילצו את ספרי התורה וכיבו את הדליקה. לא היו נפגעים.

כעבור מספר דקות נשרף בית כנסת בעיר רמת גן. נזק רב נגרם למבנה. השריפה פרצה ככל הנראה בשל קצר חשמלי במקרר שהיה בבית הכנסת.

שר הפנים אריה דרעי הגיב על המקרים ואמר כי מדובר בפשעי שנאה: "מזועזע וכואב על פשע שנאה המחריד הלילה, כשארון הקודש הוצת בבני ברק לצערי ההסתה הקשה בתקופה האחרונה מחלחלים עמוק פנימה. אני קורא למשטרת ישראל לאתר את הפושעים ולמצות איתם את הדין".

חבר הכנסת אוריאל בוסו מש"ס אמר: ''זה המסר לאירוע הקשה הבוקר בו פורעים הציתו בית כנסת במרכז, מסר לגורמי האכיפה, מסר לפורעים ומסר למפיצי ההסתה והשנאה שהאירוע הזה הוא בהחלט חלק מההשלכות''.

יו"ר הארגון העולמי של בתי הכנסת דוד בן נאה: "הארגון העולמי של בתי הכנסת מזועזע ומקונן על הצתת בית הכנסת הלילה בבני ברק. זהו קו אדום נוסף שנחצה בפגיעה בקודשי ישראל ובבתי כנסת במקומות שונים בחודשים האחרונים. אם אירוע מסוג זה היה מתרחש במדינה אחרת - הוא היה פותח שם את כל מהדורות החדשות. אירוע אנטישמי במדינת ישראל במדינת היהודים - הוא בלתי נתפס. אנו קוראים למשטרת ישראל ולגורמי אכיפת החוק שלא לנוח ולא לשקוט לאיתור הפושע ולמצות עימו את הדין על מנת שאירועים מסוג זה לא יישנו במדינת ישראל".