הליכוד
הליכודצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

תמיכה רחבה בקרב מתפקדי הליכוד ביוזמה להרצת נתניהו לנשיאות אשר עלתה לכותרות בימים האחרונים, כך עולה מסקר מכון "מאגר מוחות" שנערך בשבוע האחרון עבור אתר ערוץ 7.

501 המתפקדים שהשתתפו בסקר נשאלו "במידה ובנימין נתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה חדשה, האם תתמוך/י או לא תתמוך/י במינויו של נתניהו לנשיא המדינה, כאשר יופסקו כל ההליכים המשפטיים נגדו, ותוקם ממשלת ימין בראשות מועמד אחר מטעם הליכוד?"

69 אחוזים מהמשיבים ענו כי יתמכו ביוזמה, ואילו 23 אחוזים בלבד התנגדו לה. 8 אחוזים השיבו שאינם יודעים.

הנסקרים נשאלו בהמשך לכך מי הוא המועמד המועדף עליהם כמועמד הליכוד לראשות הממשלה באם נתניהו ימונה לנשיא מבין בכירי הליכוד כיום.

המועמד המוביל, בפער גדול על פני כל האחרים על פי הסקר הוא ח"כ ניר ברקת שזכה לתמיכת 39 אחוזים מהמשיבים. למקום השני, עם פחות ממחצית התמיכה (14 אחוזים), הגיע שר האוצר ישראל כ"ץ.

ניר ברקת
ניר ברקתצילום: ערוץ 7

במקום השלישי נמצא ראש השב"כ לשעבר, ח"כ אבי דיכטר, שזכה לתמיכתם של 8 אחוזים. השרים אמיר אוחנה ומירי רגב זכו לתמיכה של 5 אחוזים כל אחד, שר הבריאות יולי אדלשטיין זכה לתמיכה של 4 אחוזים ויו"ר הכנסת יריב לוין קיבל אחוז אחד בלבד של תמיכה.

רבע מהנשאלים, 25 אחוזים, השיבו שאינם יודעים במי יתמכו במקרה כזה.

בהמשך הסקר נשאלו המתפקדים האם יתמכו בממשלת ימין, אשר הקמתה תתאפשר באמצעות תמיכה או הימנעות של מפלגת רע"ם בראשות מנסור עבאס.

21 אחוז מהמשיבים ציינו שיתמכו בהקמת ממשלה באופן כזה בכל מקרה, ואילו 40 אחוז יתמכו בכך רק אם זהו הדבר שימנע הליכה למערכת בחירות חמישית. 31 אחוז מהמתפקדים ציינו כי הם מתנגדים בכל מקרה להקמת ממשלה תוך הסתייעות במפלגת רע"ם ו-8 אחוזים השיבו שאינם יודעים.