מוזיאון מיני שואה
מוזיאון מיני שואהצילום: יחצ

בירושלים קם דבר- להולך לאורכם של שדרות הרצל בשכונת בית הכרם, לכיוון יד ושם נגלה לצופה מראה ייחודי: שלט המוביל אל המושגים :שואה ותקומה.

זהו השלט המזמין למיני מוזיאון לשואה או תקוה שייוסד בימים אלו ע"י עפר (שרנקה) אלוני.

מיני המוזיאון, המורכב מתחנות הסטוריות והסברים לדור שלא הכיר וידע את שהתחולל בגטו וורשה, מסמכים מקוריים ולוחמה הירואית בצורר הנאצי:

"לא נלך כצאן לטבח, החלטנו שכאשר יבוא עלינו הקץ לא נמות מבלי להתגונן! ואם יחסר הנשק-נירק להם בפרצוף!" כתבה שרנקה שלחמה בגטו ורשה.

לצופה מהצד, נפתח עולם של תקווה הנוצרת עם החיבור החברתי.

הכל החל לפני זמן בדרך לא דרך כאשר מצא עפר בעליית הגג של אביו מכתבים מדודתו שרנקה שלחמה בגטו ורשה והייתה אחת מהמנהיגות הבולטות בו. מאז השתנו חייו.

באחד מהמכתבים כתבה שרנקה לאמו של עפר, רות, כי נולדה לה בת בשם מאיה אותה מסרה לרופאה בוילנה וחזרה לוורשה, לשתי משימות על 1. להעיד על הרצח השיטתי שהחל בפונאר , וילנה , 2. לעורר את מרד גטו וורשה. מאז אלוני בחיפוש מתמיד אחד בת דודתו מאיה (שיש הסבורים שהיא בין החיים).

המסע במיני המוזיאון מתחלק לארבעה פרקים:

א. הבנת הנמצא- על מהות האדם והתנועה ב. לראשונה בעולם "גטו בריחה" הזכרה לצורך לחיבור חברתי - האקטואלי כל כך לימים אלו של "קורונה טיים".

ג. המרד - תיעוד בלעדי על מרד גטו וורשה ד. התקווה - צורך נפשי שלא ניתן למימוש פיזי.

לראשונה בעולם, במיני המוזיאון- חדר בריחה "גטו בריחה" על רקע היסטורי אמנותי המעורר את המודעות לבדידות ביחס לצורך חברתי .

איפה צופן התקווה, שיוציא אותך מהחדר בריחה- גטו בריחה? ב"גטו בריחה" שהוא חדר בריחה שבו תהיו מוקפים בחידות שינעו אתכם למצוא את "צופן התקווה שגרם למרד בנאצים...?

https://www.code2hope.net/ghetto-room

עדיף בתיאום מראש:050-2578313. הכניסה חופשית