יום הזיכרון
יום הזיכרוןצילום: אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון

לקראת יום הזיכרון התשפ"א ובצל מגבלות הקורונה, גובש השנה מתווה מותאם על מנת לכבד את זכר הנופלים, תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות.

על פי המתווה, נקרא הציבור הרחב לפקוד את בתי העלמין בשבוע טרם יום הזיכרון. קריאה זאת נועדה לאפשר לבני המשפחות השכולות להתייחד עם זכר יקיריהם, תוך שמירה על בריאות המשפחות.

בשבוע טרם יום הזיכרון, יקבלו מפקדי צה"ל וחייליו, בשיתוף נציגי משרד הביטחון, את פני הבאים לבתי העלמין, ויחד עם תלמידים מרחבי הארץ יניחו על קברי הנופלים נרות זיכרון, זרי פרחים ודגלי ישראל.

ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל יתקיימו טקסי זיכרון ממלכתיים בבתי העלמין הצבאיים ברחבי הארץ. כמו כן, יקיים צה״ל טקסים באתרי ההנצחה וביחידות השונות.

בנוסף, בשונה משנים עברו בהן חיילים הוצבו בסמוך לקברי הנופלים - השנה יפקדו קצין ומניין חיילים את בתי העלמין והחלקות הצבאיות, יצדיעו לנופלים ויוקירו את זכרם במתכונת המותאמת למגבלות.

מפקדי צה"ל וחייליו אשר למדו את סיפורי המורשת וסיפורי הנופלים ידליקו נרות לזכרם באתר ״יזכור״ וימשיכו למלא במסירות ובגאווה את חלקם בהגנת המדינה ובהבטחת עתידה, זאת מתוך מחויבות עמוקה לזכרם של הנופלים ומתוך הערכה ואהבה למשפחותיהם.