שי ניצן
שי ניצןצילום: יהונתן ולצר/TPS

פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן עולה למתקפה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו שבנאום שנשא אמש יצא בחריפות נגד מערכת המשפט הישראלית והאשים אותה ב'מסע ציד' נגדו.

"על מה בנימין נתניהו מדבר? אין שום מסע ציד נגדו או נגד משפחתו, היו תיקים שנחקרו ונסגרו. בתיק הצוללות עד היום מתקיפים אותנו מהצד השני על זה שלא חקרנו אותו", אמר ניצן בראיון לגלי צה"ל.

הוא הוסיף, "ניסיון הפיכה? זו תזה מפוקפקת. הטענות מופרכות וחסרות היגיון, אין כאן שום שיקול פוליטי. כתבי אישום מוגשים נגד אנשים מהשמאל ומהימין. נתניהו כל הזמן אומר 'לא היה כלום כי אין כלום', אז שיבוא לבית המשפט".

"לא האמנתי שאדם רציני כמו בנימין נתניהו מעלה אותן. אלו טענות שאין להן שום היגיון. למה ללכת לדרך כזו משפילה ומופרכת? אנשים במערכת לשונם כבולה, הם עובדי ציבור ולא יכולים להשיב לו. אני מרגיש שחובה עליי לצאת ולהגן על מי שלא יכול להשיב", הצהיר ניצן.

לדבריו, "עצוב שראש הממשלה עומד לדין, אבל זו לא סיבה להרוס את מערכת המשפט. במשך שנים עומד ראש הממשלה ואנשיו וחובטים במערכת המשפט. אז ברור שזה משפיע על אמון הציבור. אבל צריך לזכור, לא הציבור הלאומי עומד לדין , חס ושלום. לא הליכוד עומד לדין, חס ושלום. יש כאן ארבעה אנשים שאנו סבורים שביצעו מעשים פליליים ולכן הם עומדים לדין".

שי ניצן התייחס גם למצב במשרד המשפטים. "במדינה יש תקלות חמורות, המערכות מתרוקנות לאט לאט. ישראל מתנהלת בלי פרקליט מדינה קבוע, אין שר משפטים, שר תקשורת ומנכ"ל משרד משפטים. אני לא צועק לקץ הדמוקרטיה, אבל יש כאן פגיעה לא מבוטלת בדברים בסיסיים שהכרחיים לשלטון החוק".