ילדי משפחת סנדק בגלעד לזכרו
ילדי משפחת סנדק בגלעד לזכרוצילום: ללא קרדיט

ארבעה חודשים למות אהוביה סנדק: כוחות משטרה גדולים פשטו הבוקר (שלישי) על גבעת מעלה אהוביה, הסמוכה לישוב כוכב השחר, והחריבו כליל את בתי המקום.

על פי עדויות התושבים מהשטח, השוטרים פועלים באלימות כלפי תושבים מהאזור שהגיעו למחות אל מול ההרס.

הגבעה הוקמה לפני ארבעה חודשים, במקום בו נהרג אהוביה סנדק ז"ל כתוצאה מניגוח של רכב משטרתי ברכבו והיוותה גלעד לזכרו. במקום התגוררו משפחה וגרעין של רווקים, שעסקו בפיתוח המקום, חקלאות ורעיית צאן.

הוריו של אהוביה סנדק הגיבו להרס הבוקר, "אנו קמים היום לבוקר קשה. הלב נקרע. ילד מתוק ומופלא נרצח על ידי המשטרה כתוצאה מניגוח הרכב המשטרתי ברכבו, והשוטרים עדיין מסתובבים חופשי".

"במקום שבו בוצע הרצח הוקם גלעד אוהל ודיר עיזים לזכר הילד- כאות להמשך דרכו, דרך של אהבת הארץ, ארץ הקודש אהובתנו, הקרקע של חיינו כאומה. והינה הבוקר הגיעו כוחות משטרה ופינו בברוטליות את המקום".

"הייתכן שאויבנו בונים בניינים ללא הרף בשטחי C והצבא לא פועל כנגדם, וכאשר יהודי מקים גלעד לזכר בנו כך קורעים את ליבו? האם שכחנו מי אח ומי אויב? האם שכחנו להיות נאמנים לעצמנו במקום לאויבנו?", זעקו הוריו.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: ''הבוקר הגיעו כוחות מג"ב צבא ומנהל לפינוי המאחז הבלתי חוקי מעלה אהוביה. הכוחות שהגיעו לא נתקלו בהתנגדות עד להגעתם של 25 חשודים שהפרו את הסדר וניסו לחבל בפינוי. לא נאפשר כל אלימות כלפי כוחות הביטחון ונמשיך לפעול לאכיפת החוק והסדר. כל ניסיון להציג את השוטרים שאוכפים את החוק כאלימים הוא חוטא לאמת''.