הציור של גלינה
הציור של גלינהצילום: יחצ

לקראת יום השואה, התקיים פרויקט משותף של עיריית נתניה-מינהלת מרכז העיר נתניה ומועדון עמך, בביצוע קבוצת אמני גלריית תל חי בהובלתה של האמנית מזל קוטי.

במסגרת הפרוייקט עשרה אמנים נפגשו כל אחד עם ניצולי שואה, שמעו והתרגשו מסיפוריהם ותרגמו את הסיפור לציור.

הציורים והסיפורים של הניצולים יוצגו ביום השואה בגלריית הרחוב בהרצל סטריט בין השעות 10.00-14.00 בהשתתפות הציירים והניצולים, כולם בני העיר נתניה.

אחד הסיפורים שתורגמו לציור, הוא הסיפור של דורה אסינובסקי שנולדה בשנת 1935 בבלרוס. הציור 'אמא' אותו ציירה גלינה לגיס מנתניה, מספר את סיפורה של דורה אסינובסקי.

דורה בת ה-6 התגוררה בעיר מינסק, בירת בלארוס, עם אחיה ואמה, בזמן שאביה התגורר בעיר אחרת לצורכי עבודה. בבוקר אחד הכל השתנה, והעיר התעוררה למציאות אחרת. בשנת 1939 הגרמנים הפציצו את עיר מגוריהם. דורה ביחד עם אמה ואחיה הלכו 350 ק"מ ברגל במשך ימים שלמים, מתחבאים, פוחדים, רעבים וקופאים מקור.

אמה בת ה- 34 נכנסה למלחמת הישרדות. בסופו של דבר, שרדו את המלחמה ואף התאחדו עם האב. את הציור ציירה גלינה מתוך נקודת מבט שלה כאמא, שתעשה הכל כדי להגן על משפחתה. בתמונה היא ציירה אמא שמסתירה את פניה, ולוקחת אוויר על מנת להבין להתמודד עם המצב החדש.

גלריית תל חי בנתניה, בהובלתה של האמנית מזל קוטי, בת ה-67 פועלת מזה כשנה ומשמשת כבית אומנים בעיר נתניה בחסות עיריית נתניה-מנהלת מרכז העיר ובהובלת ראש העיר, מרים פיירברג-איכר. הגלריה מפעילה תערוכות, ערבי חשיפה, סדנאות ועוד, ומונה כ-50 אמנים ביניהם פסלים וציירים.