רוצים תוצאות ברורות נגד הטרור
רוצים תוצאות ברורות נגד הטרורצילום: הויעד להצלת הנגב

כ-100 בני אדם השתתפו אמש (ג') בהפגנה הראשונה של הוועד להצלת הנגב תחת הכותרת "די להיתמם- הנגב מדמם".

המוחים התכנסו בבאר שבע וביקשו להביע את מורת רוחם על הפגיעה בביטחונם המתמשך של תושבי הדרום בעקבות התגברות מקרי האלימות, הדקירות והשודים בחודשים האחרונים.

הם נשאו שלטים עליהם נכתב: " די להיתמם הנגב מדמם", "דו קיום כן-אלימות לא", "די להפקרות- זמן למשילות" ו- "תנו לישון בשקט".

להפגנה הגיעו גם תושבים בדואים שנפגעים יום יום ממעשי האלימות, חברי מועצה מקומיות מהאזור, בני משפחת שיף שאביהם אריה ירה בפורץ שפרץ לביתו, פעילי תנועת "אם תרצו" ותושבים רבים שחווים על בשרם את מקרי התקיפה.

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ, הגיע לתמוך במפגינים ואמר: "כולנו יחד מאוחדים וזעקת התושבים נוגעת לליבי. באר שבע והנגב הם מפעל חיים. גדלתי כאן והתחנכתי כאן. אנחנו כאן ביחד ובאתי לזעוק יחד איתכם את הזעקה של כולנו".

ג'ולי קייט, חברת הוועד להצלת הנגב וחברת המועצה המקומית מיתר אמרה: "הועד להצלת הנגב היא התארגנות א-פוליטית של תושבי ותושבות הנגב שמאסו במציאות הבלתי נסבלת של הפשיעה והיעדר המשילות בדרום. אנחנו נפעל בכל הערוצים הלגיטימיים בכדי להחזיר את הבטחון לילדינו, להחמיר את הענישה ולהבטיח תקציבים הנדרשים לבטחון. הממשלה לא יכולה עוד להתעלם מ-60% משטחה של ישראל. אנחנו לא נוותר עד שהמציאות שלנו תשתנה ונבטיח לילדינו עתיד בטוח".

ערן בר שושן, פעיל חברתי בבאר שבע וחבר הוועד להצלת הנגב הוסיף כי "מדינת ישראל הפקירה אותנו לחסדי כנופיות פשע - אם הנגב לא חשוב לה אז שתבנה לנו בתי קבע במרכז ונתפנה מכאן, בן גוריון שלח את ההורים שלנו לנגב כדי שיתפסו את השטח וישמרו עליו אבל מאז המדינה שכחה אותנו ואין מי ששומר עלינו".

בילי כהן, חברת הוועד להצלת הנגב ותושבת המועצה האיזורית בני שמעון אמרה: "היום יום השבעת הכנסת ואין מפלגה אחת מימין ומשמאל שישבה בשלטון והיה לה את הכוח לשנות את המצב פה בנגב. במשך שנים מדינת ישראל מתעלמת באופן שיטתי ומסרבת להכניס את ידה אל 'האש הבוערת'. אנחנו כאן היום כדי להזכיר לנבחרי הציבור שלנו שקצנו בדיבורים ואנו רוצים תוצאות ברורות נגד הטרור האזרחי שמופעל נגדנו".