נתניהו וגנץ היום
נתניהו וגנץ היוםצילום: דוברות הכנסת, תדמית הפקות

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הערב (שלישי) את סיעת הליכוד לישיבה ראשונה לאחר השבעת הכנסת ה-24, ובפתח הישיבה התייחס לקבלת המנדט להרכבת הממשלה.

"אזרחי ישראל, היום הטיל עליי נשיא המדינה את מלאכת הרכבת הממשלה", ציין נתניהו בפתח הדברים, "זה הוטל עליי בזכות למעלה ממיליון מצביעי ליכוד ששוב ביססו את מעמדה של הליכוד כמפלגה הגדולה ביותר בפער עצום מול מפלגה אחרת, ומול מיליון אזרחי נוספים שהצביעו למפלגות אחרות ורצו בבירור שנמשיך להנהיג את ישראל".

לדבריו, "אעשה יחד איתכם כל מאמץ להצדיק את בחירתכם ולהוציא את ישראל ממעגל של בחירות חמישית. נקים ממשלה חזקה לכל אזרחי ישראל. לא ממשלת שיתוק, אלא ממשלת פעולה. יש להפסיק עם החרמות".

"אני ראש הממשלה של כולם. חילונים ודתיים, אנשי ימין ושמאל, בדואים, צ'רקסים, יהודים וערבים", הדגיש ראש הממשלה.

בהמשך ציין נתניהו את המשימות הניצבות בפני הממשלה שאותה הוא מתכוון להקים ובהן הבאת עשרות מיליוני חיסונים, השגת הסכמי שלום נוספים, קידום הכלכלה, בלימת איראן ומניעת החזרה להסכם הגרעין.

בחלק הסגור של הישיבה אמר נתניהו לחברי הסיעה על הרכבת הממשלה, "המלאכה לא פשוטה אבל לא בלתי אפשרית. המטרה בהישג יד. אני מעריך שנוכל לעשות את זה''.

צריכים להקים ממשלת ימין- זה רצון העםערוץ כנסת

יו"ר ימינה ושר הביטחון לשעבר נפתלי בנט מסר הצהרה אחרי החלטת הנשיא ריבלין להטיל על בנימין נתניהו את מלאכת הרכבת הממשלה.

בפתח דבריו אמר בנט: "במהלך הקמפיין סירבתי לשקר ונצמדתי לאמיתות שלנו, על אף שידעתי בזמן אמת שאנחנו נשלם - ומשלמים - מחיר אלקטורלי. ואני מסרב גם לשקר עכשיו. בכל הפעולות שלנו יש לנו מצפן אחד, חד וברור - מה שטוב לישראל''.

"ישראל צריכה שני דברים - ממשלה יציבה, ושהממשלה הזו תשקף את התפלגות הדעות בעם, כלומר נוטה ימינה. אפעל בכל כוחי למען ממשלה כזו".

''אני לא מכיר הרבה פוליטיקאים שעמדו מול האופציה הריאלית המיידית להיות ראש ממשלה ולא זינקו עליה. לי לא היתה דילמה. לא אוותר על ערכיי למען שום תפקיד'', אמר בנט.

"יש מי שחושבים שאוותר על עמדותיי כדי להקים ממשלה שנוטה שמאל. אני לא אוותר על האידיאולוגיה בעבור שום תפקיד שבעולם", הדגיש יו"ר ימינה. "יש כאלה שקוראים לעצמם ימין, שאין להם שום בעיה לגרור את מדינת ישראל לעוד מערכת בחירות נוראית, והכול בשם אידאלים נשגבים.

''בצד השני, יש אחרים שסבורים שבשם הרצון הטוב שלנו עלינו לגלות אחריות, להביא ליציבות, להקים ממשלה. הם חושבים שאני אוותר על עמדותיי הלאומיות כדי להקים ממשלה שמהותה שמאל שבראשה כביכול אעמוד. אלו ואלו טועים".

בנט התחייב: "בכל ממשלה שתקום, בלי קשר מי מרכיב אותה, אנחנו נוודא שהיא תייצג את כל האזרחים. ובאותה נשימה, אנחנו נעשה הכול ונהפוך כל אבן על מנת למנוע בחירות חמישיות".