קורס פסיכומטרי
קורס פסיכומטריצילום: depositphotos

מבחן הפסיכומטרי הוא כלי הערכה עיקרי בידיהם של מוסדות אקדמיים שונים בארץ ומשמש בקביעת תנאי הקבלה של סטודנטים לתחומי לימוד שונים באקדמיה.

על מנת להצליח בבחינה בצורה הטובה ביותר, מרבית הנרשמים לאוניברסיטאות נעזרים במכוני הכנה לפסיכומטרי לקראת המבחן. השאלה העיקרית שעומדת בפני התלמידים שמחפשים קורס היא – לאיזה קורס פסיכומטרי הכי כדאי להירשם? יצאנו לבדוק.

איזה קורס פסיכומטרי הוא הטוב ביותר?

על מנת לענות על השאלה בצורה הטובה ביותר, היה עלינו לבדוק כמה קורסי פסיכומטרי ביסודיות. כדי לשמור על אובייקטיביות, שוחחנו עם תלמידים שלומדים במכוני פסיכומטרי מוכרים, ללא ידיעת בתי הספר. בשיחות עם התלמידים התמקדנו בגורמים החשובים שיעזרו לכלל התלמידים שניגשים לבחינה להצליח בה. ערכנו כמה שיחות לפני הבחינה וגם אחריה, על מנת לבדוק האם ההכנה במהלך הקורס תואמת את התוצאות של התלמידים במבחן.

רמת הוראה – משיחות עם תלמידים עלה שאחד הפרמטרים החשובים כאשר ניגשים לבחור קורס פסיכומטרי הוא הוותק של המדריך והדרך שבה הוא מעביר את חומר הלימוד. בבדיקה לא מצאנו שוני מהותי ברמת ההוראה בין בתי הספר שנבדקו, אך מבין בתי הספר שנבדקו, רמת ההוראה והעברת החומר הגבוהה ביותר נמצאה אצל יואל גבע ומור קורן.

חומרי הלימוד – כחלק מבחינת הרמה של חומרי הלימוד, בדקנו כמה דומה רמת השאלות בספרי הלימוד לרמה של השאלות שמופיעות במבחן הסופי – ככל שהשאלות בתרגול דומות לשאלות בבחינה, כך התלמיד יצליח יותר. התגובות של התלמידים שאיתם שוחחנו מעלות מגמה מפתיעה, שלפיה בסימולציות הפנימיות שנערכו בקורס הם הצליחו לקבל ציון שסיפק אותם, ואילו במבחן עצמו הם קיבלו ציון נמוך הרבה יותר (הפער הגיע לעתים לכ-100 נקודות!).

מכלל השיחות עם התלמידים עלה כי במכון הפסיכומטרי של מור קורן התוצאה הייתה הפוכה – הציון שקיבלו במבחן עצמו היה גבוה יותר בכ-35 נקודות מאשר בסימולציות הפנימיות. לכן, בקריטריון זה ניצח מכון הפסיכומטרי של מור קורן.

כמות התלמידים בכיתה – מספר התלמידים בכיתה הוא אחד הפרמטרים החשובים ביותר בבחירת קורס פסיכומטרי – כך ניתן לאמוד את מידת ההשקעה והיחס האישי שיקבל כל תלמיד במהלך הקורס. במרבית בתי הספר שנבדקו נמצא שהיו כיתות של בין 25 ל-38 תלמידים. הפתיע לטובה בית הספר של מור קורן, שבו לומדים בממוצע 10 תלמידים בכל כיתה.

עלות הקורס – מחירו של קורס פסיכומטרי אינו מבוטל. קורס פסיכומטרי פרונטלי עולה בין 4,820 ל-9,980 שקל. עם זאת, לא מומלץ לבחור דווקא בקורס הזול ביותר, אלא לפי הפרמטרים שיובילו אתכם להצלחה הגבוהה ביותר במבחן עצמו.

ציון – אין ספק שהקריטריון החשוב ביותר בעיני התלמידים הוא הציון הסופי שהם עתידים לקבל במבחן. לפי נתוני המרכז הארצי, הציון הממוצע של נבחני הפסיכומטרי הוא 534. מכל בתי הספר לפסיכומטרי שבדקנו, נמצא כי תלמידי בית הספר של מור קורן קיבלו את הציון הממוצע הגבוה ביותר 635 נקודות.

כיוון שהמכון של מור קורן ניצח בכמה פרמטרים, החלטנו לשוחח עם מור קורן, בעליו של בית הספר לפסיכומטרי הנושא את שמו: "סוד ההצלחה של בית הספר הוא קודם כל שילוב של כיתות קטנות של 10 תלמידים בממוצע, שנמצאים ברמת ידע דומה בחומר הנלמד – כך שניתן להתקדם בקצב המותאם ביותר עבור התלמידים ולהעניק להם יחס אישי וליווי צמוד לכל אורך הקורס. כמו כן חשוב שהמורים יהיו מעולים, בעלי ותק של שנים ויֵדעו להעביר את החומר בצורה הכי פשוטה וברורה לתלמיד.

"בנוסף, אצלנו רמת הקושי בסימולציות הפנימיות של המכון גבוהה יותר ביחס לרמת הקושי במבחן עצמו, כך התלמידים חשים ביטחון רב יותר במהלך המבחן הסופי ומקבלים תוצאות גבוהות יותר".

לסיכום: על מנת לבחור קורס פסיכומטרי כדאי להשוות בין מספר קורסי פסיכומטרי ולבדוק את הקריטריונים החשובים לכם. נראה שזוהי הדרך הבטוחה ביותר להצליח במבחן על מנת להוציא את הציון המקסימלי שיאפשר לכם להתקבל ללימודים אקדמיים!