יום עיון בשאנן
יום עיון בשאנןצילום: יחצ שאנן

המכללה האקדמית דתית לחינוך שאנן בחיפה ערכה יום עיון לקראת יום הזיכרון לשואה ולגבורה.

יום העיון שנערך בשיתוף יד ושם כלל הרצאות מרתקות במגוון נושאים היסטוריים, חינוכיים ופדגוגיים, תוך שימת דגש לצורך להתאים את תכני הלימוד לגיל התלמידים על פי התפיסה החינוכית שפותחה ביד ושם בשנים האחרונות.

גולת הכותרת של היום הייתה הרצאתה של ד"ר יעל ריצ'לר על התמודדותם של מחנכים ומורים בימי השואה בנוגע לתפקידם ומקומם בחברה היהודית בשעת משבר. חשיבותה של ההרצאה של ד'ר ריצ'לר הייתה בכך שהיא הציגה למורות לעתיד את תפקידו של מורה לחיים.

אף על פי שההדגמה נעשתה בנושא של תקופת השואה, ההסתכלות משמשת ככלי שישמש את הסטודנטיות כמורות בכל פעולה חינוכית שיפעלו.

ד"ר עדה גבל, רכזת זיכרון השואה ומרצה בחוג להיסטוריה בשאנן ציינה כי "הנחלת השואה בצורה עקבית ונכונה היא אתגר עצום העומד לפתחנו בדור הנוכחי בו הולך ופוחת המגע הישיר על ניצולי השואה, שרבים מהם כבר לא חיים ביננו. אנחנו מבקשים להעניק כלים להנחלת זיכרון השואה לדורות הבאים כאשר לא יישארו עוד ניצולים שיספרו את סיפורם בגוף ראשון. לצורך כך בנינו תוכנית רב שנתית שבה הבנות נחשפות בכל שנה לרובד אחר בזכרון השואה. אנחנו מקווים שהסטודנטיות ייקחו איתן לדרך את מה ששמעו ביום הזה, ויכבדו את זכר השואה כמורות לעתיד".

במכללת שאנן מתקיימים בכל שנה ימי עיון בנושא השואה, ביד ושם ובמכון משואה, והנהלת המכללה החליטה גם השנה לא לוותר על הסיורים הללו ולקיים סיור וירטואלי ביד ושם שעל אף המרחק לא איבד ממשמעותו הרבה.