חברי הרשימה המשותפת עוררו סערה בהשבעת הכנסת ה-24, כשבמקום להיצמד לנוסח המקורי הוסיפו כי הם נשבעים להיאבק באפרטהייד.

חבר הכנסת ד"ר עופר כסיף (הרשימה המשותפת) שוחח עם גולן יוכפז וניסים משעל ב-103fm והסביר את הצעד הקיצוני שנקטה המפלגה במהלך ההשבעה לכנסת.

ח"כ עופר כסיף הסביר מדוע בחרו חברי מפלגתו להצהיר כי בכוונתם להמשיך ולהיאבק באפרטהייד, והסביר מדוע למרות שלא התחייבו ולא המליצו לנשיא על אף מועמד, הם חלק מהמשחק הפוליטי: "אנחנו לא התחייבנו אתמול במובן הפורמלי של המילה, משום שכשיושבים שם גזענים כמו בן גביר צריך כחלק מהמשחק למחות נגד זה ולצאת.

"לגבי אי המלצה, זה חלק מהמשחק, לא המלצנו משום שאנחנו לא יכולים להמליץ על מי שאומר, ואומר את זה גלויות, שהולך לעשות רוטציה עם בנט".

כסיף הוסיף: "במקום לתקוף אותנו על התנהלות לכאורה בלתי מנומסת, הגיע הזמן לתקוף את הגזענות".

באשר לטענות כי בפעולה זאת ניסו חברי המשותפת לבדל עצמם ממפלגת רע"מ, השיב: "יש לנו עקרונות, אנחנו לא מוכרים את העקרונות והערכים שלנו, אנחנו עומדים עליהם, זו החובה שלנו". כמו כן, התייחס לאפשרות שיתמכו בממשלה של גוש השינוי מבחוץ: "אם גוש השינוי יוביל לשינוי יש מקום לשקול את זה", אך סייג: "עד כה אנחנו לא רואים שיש שם רצון לשנות משהו חוץ מזהותו של ראש הממשלה, זה חשוב אבל לא מספיק".

ח"כ כסיף התחייב: "בשום פנים ואופן לא ניתן תמיכה למי שלא שונה מנתניהו וממדיניותו", והוסיף כי אין בכוונתם לתמוך בממשלה שבראשה יעמוד נפתלי בנט. הוא הסביר כי על מנת לקבל את תמיכתם בממשלה ישנן מספר דרישות: "כל הדרישות קשורות אחת לשנייה, מי שחושב שהפשיעה בחברה הערבית פלסטינית בתוך ישראל מנותקת ממדיניות הכיבוש – טועה; מי שחושב שהעוני הנוראי שדומיננטי בעיקר בחברה הערבית הוא איננו פונקציה של מדיניות גזענית כלפי החברה הערבית - טועה. הדרישות שלנו הן דרישות פוליטיות ברורות".

כסיף סירב לגנות את קבלת הפנים של המחבל שרצח את החייל משה תמם ז"ל בבאקה אל גרבייה, והסביר: "לא אהבתי. אני לא עוסק בגינויים", אך הדגיש: "אנחנו נגד רצח ואלימות וכמובן שאנחנו לא מקבלים חגיגות של רצח או רוצחים. המילה גינוי היא חלק מהשיח שמנסים לכפות עלינו השכם וערב, אני לא מוכן לשחק את המשחק הזה".