"שיר למעלות" בבית הכנסת של בחריין

משלחת רשמית של בכירי המשק הישראלי, בהובלת יו"ר בנק לאומי והמנכ"ל חנן פרידמן, יצאה לביקור בבחריין במטרה לקדם שיתופי פעולה עסקיים בין המדינות.

המשלחת המריאה לבחריין בהמשך להזמנה אישית של שר המסחר, התעשייה והתיירות של בחריין, השייח' זאיד בן רשיד אלזיאני, אשר ביקר בישראל בחודש דצמבר האחרון ונפגש עם יו"ר לאומי ד"ר סאמר חאג' יחיא.

לאור משבר הקורונה, המשלחת בהיקף מצומצם של כ-20 בכירים בלבד, ביניהם ראשי בנק לאומי ואנשי עסקים מובילים כמו יוסי שיינפלד, אלברט אקירוב, עפרה שטראוס, יאיר המבורגר ויורם טורבוביץ.

צילום: דוברות לאומי
צילום: דוברות לאומי

חברי המשלחת מקיימים פגישות עם בכירי הממשל והמערכת הפיננסית והעסקית בבחריין. בין היתר, המשלחת תיפגש עם שר המסחר, התעשייה והתיירות של בחריין, עם מנכ"לי הבנקים בממלכה, עם יו"ר חברת האחזקות Investcorp, עם מנכ"ל Bahrain Economic Development Board (EDB), גוף ממשלתי המסייע לחברות זרות לעשות עסקים בבחריין, וכן עם מנכ"ל FinTech Bay, חממת הפינטק המובילה במזרח התיכון, אשר מאגדת בתוכה עשרות חברות הפועלות בתחומי החדשנות והמחקר, מספקת מתחמי משרדים משותפים, ומקיימת תוכניות האצה בינלאומיות.

מפגשים אלה יובילו לחתימה על הסכמי שיתוף פעולה ומזכרי הבנות, בהמשך למזכר שחתם לאומי בתחילת השנה עם National Bank of Bahrain, ובשנה שעברה עם בנקים מובילים באיחוד האמירויות.

עם המראת המשלחת לבחריין אמר יו"ר לאומי ד"ר סאמר חאג' יחיא: "נסיעת המשלחת תאפשר את המשך היישום, הלכה למעשה, של הסכם השלום שנחתם בין המדינות - חיזוק הקשרים בין האנשים ובין העסקים באמצעות התנעת והעמקת שיתופי פעולה עסקיים בתחומי הפיננסים, הטכנולוגיה, הבריאות, התיירות, החקלאות, המים, האנרגיה, והתעשייה; שכן שלום הוא בין עמים ואנשים, ולא רק בין ממשלות".