אנדרטת השואה. ברלין
אנדרטת השואה. ברליןצילום: לירון אלמוג

עשרות שליחי תנועת בני עקיבא העולמית יקיימו ביום השואה בקהילות היהודיות ברחבי העולם שורה של טקסים ואירועים לציון היום ולזיכרון.

יום השואה הבין לאומי אמנם חל ב-27 לינואר בכל שנה, אך שליחי בני עקיבא החליטו לציין גם הערב (רביעי) ומחר, ביום השואה בישראל, את היום הזה.

ליאורה וילנר, שליחה לקהילה היהודית בעיר דורטדמונד שבגרמניה, סיפרה כי יערך טקס משותף לבני נוער יהודי, ונציגי ארגון Aktion Sühnezeichen Friedensdienste, ארגון גרמני המנסה לגשר בין יהודים וגרמנים.

הטקס יערך בסמוך למקום בו עמד לפני השואה בית הכנסת בעיר, עד שהפכו אותו הנאצים לבניין מפקדה ומשרדים. כיום הוא משמש כבית אופרה.

באיטליה נפגשו נציגי תנועות הנוער היהודיות ברומא עם השגריר דרור אידר, ששוחח איתם על חשיבות היום ותפקידם בקהילה.

בניו זילנד תתקיים לראשונה עצרת משותפת לבני הנוער ולציבור היהודי. בעצרת יקחו חלק פוליטיקאים מקומיים.

בפריז יזמו שליחי התנועה אירוע "זכרון בסלון" תוך שהם מקפידים על מגבלות הקורונה המקומיות. "עשרות משפחות נרשמו כדי לשמוע יחד באמצעות הזום את סיפור של ניצולת השואה ג'ינט קולינקה", סיפרה ענהאל ויצמן, שליחת בני עקיבא בעיר.

בעיר מאלמו בשבדיה, שידעה לא מעט אירועי גזענות גם בזמנים מודרניים, יחלקו חניכי התנועה מכתב ופרחים לניצולי השואה המתגוררים בעיר.

מתנועת בני עקביא העולמית נמסר: "האירועים יתקיימו בקהילות שונות בכל רחבי העולם בשיתוף והובלה של השליחים. בעשרת ימי הלאום שלנו אנחנו רואים כמה השליחות חשובה, מחברת ומאחדת וכמה הקהילה צמאה ולא מוותרת גם בימי הקורונה".