ל"ג בעומר מירון
ל"ג בעומר מירוןצילום: עדי גפן/TPS

חברי הכנסת החרדיים זעמו על הגבלת העליה למירון בל"ג בעומר הקרוב וקראו לבטלה.

סגן שר החינוך מאיר פרוש הגיב על הדברים ואמר כי "דין מירון כדין הר הבית ואם בשבוע הבא ברמאדן יתירו למאה אלף איש לעלות להר הבית, אין סיבה להגביל את כמות המשתתפים שעולים לחגוג את הילולת רבי שמעון בר יוחאי בל"ג בעומר".

ח"כ ישראל אייכלר אמר כי "חלפה התמימות של הימים בהם השלטונות הילכו עלינו אימים בשם הקורונה. אם הנגיף מסוכן ליהודים בשטח פתוח בהר מירון, הוא מסוכן גם לרבבות מוסלמים בהר הבית בימי הרמאדן. הנגיף לא מבחין בין הר הבית להר מירון".

"לא נשלים עם אפליית מתפללים יהודים בל"ג בעומר. אני קורא לנתניהו ולשר הבריאות להתעשת לאחר הצלחת החיסונים, ולא להפוך לחוכא ואיטלולא. מי שהתיר את הר הבית לא יכול לאסור את הר מירון. אסור לשאת את שם הבריאות לשווא", אמר.

מוקדם יותר שר הפנים, אריה דרעי, קיים דיון לקראת הילולת הרשב"י במירון. בדיון השתתפו השר לשירותי דת יעקב אביטן, רב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ, מנכ"ל המקומות הקדושים יוסי שוינגר, קצין אג"ם מחוז צפון מוטי בוסקילה, ראש תכנית מגן ישראל פרופ' נחמן אש, ד״ר שרון אלרעי פרייס והאלוף במיל' רוני נומה.

דרעי אמר בתחילת הישיבה, "יום הילולת הרשב"י הוא יום חשוב מאוד למאות אלפים מכל שכבות הציבור, מכל החוגים והעדות. אין גוזרים גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה. בחסדי השם הקורונה בארץ בירידה חדה וחשוב לעשות כל מאמץ, לצד מגבלות הקורונה, לאפשר את המקסימום של האנשים שיתאפשר להם להגיע לציון".

ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש הציג לנוכחים סקירה על מצב הקורונה ומדד התחלואה והביע את דעתו על הצורך בהגבלות לקראת הגעת ההמונים להילולא.

במהלך הישיבה הציגו את עמדותיהם, משרד הדתות, רב המקומות הקדושים ונציג המשטרה. הנוכחים דנו בכל הפרטים והעלו הצעות מגוונות.

השר דרעי סיכם את הדיון והטיל על האלוף רוני נומה לבצע עבודת מטה ולהגיש לו תוך זמן קצר את סיכום הדיון.