בלה פרוינד: החשש לקבל חיסון אחרי מה שד"ר מנגלה עשה לאמא שלי בשואה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביא הערב (רביעי) בנאומו את סיפורה של בֶּלָה פְרוֹינְד שהתפרסמה לפני קרוב ל-30 שנה כאשר הגנה בגופה על המחבל עדנאן אלאפנדי מפני המון זועם שביקש לעשות בו שפטים זמן קצר לאחר שדקר שני ילדים יהודים סמוך לשוק מחנה יהודה.

בערוץ 7 הובא סיפורה של פרוינד בת לניצולי שואה שהניסויים הרפואיים שעברה אמה, שהיתה בין ניצולות הצריף של מנגלה, גרמו לה לחשוש מאוד מטיפולים רפואים חודרניים בכלל ומהחיסון נגד קורונה בפרט.

נתניהו אמר הערב "התרגשתי עמוקות מסיפורה של בֶּלָה פְרוֹינְד מירושלים, בת להורים שעברו את השואה. אביה של בֶּלָה נמלט כנער מפולין לסיביר, ולחם בשורות 'הצבא האדום' נגד הנאצים. אִמה נשלחה לאושוויץ-בירקנאו, ובהמשך לברגן-בלזן.

בבירקנאו היא ניצבה לפני מלאך המוות, מֶנְגֶלֶה, שְבִּיצָע בה ניסויים רפואיים מחרידים. למרות הכל הַאֵם והאב שרדו, והקימו משפחה בישראל. לפני חודשיים, בֶּלָה ראתה בשוק מחנה יהודה בירושלים ניידת מד״א שהגיעה לחסן את העוברים והשבים. גל של אימה הציף אותה. המחשבה על דקירת המזרק החזירה אותה אל הטראומה המשפחתית – אל אִמָה חסרת-האונים, שהשטן שולח את ידו לגופה השברירי.

אבל במחנה יהודה, בֶּלָה נתקלה לא במלאך המוות, אלא במלאך מסוג אחר.

ממזרח ירושלים ראה את הלבטים המייסרים שלה, הקשיב לסיפורה, ואמר לה: "בֶּלָה, אל תחששי. לא יקרה לך כלום. אני בעצמי אחסן אותך". למרות הטראומה שהייתה טבועה בה, בלה התחסנה בהצלחה - בזכות פָאדִי. רְאוּ מה יש כאן: משקעי השואה, אישה ממשפחה חרדית, פרמדיק ערבי-ישראלי ויציאה מהקורונה לחיים של תקווה".

נתניהו ביד ושם עם הפרמדיק פָאדִי דְקֶדֶק
נתניהו ביד ושם עם הפרמדיק פָאדִי דְקֶדֶקצילום: ערוץ 7