סמל האולימפיאדה בסין
סמל האולימפיאדה בסיןצילום: רויטרס

מצב חירום בטוקיו? על פי דיווחים בכלי התקשורת ביפן, בקרוב יכריזו השלטונות במדינה על מצב חירום זאת לנוכח גל רביעי של נגיף הקורונה שהביא איתו לזינוק במספר החולים והנשאים של הנגיף.

על פי כלי התקשורת ביפן, מדובר בהתפשטות של המוטציה הבריטית כאשר בבירה טוקיו עומד מספר החולים ביממה האחרונה על 555. העליה בקצב התחלואה בטוקיו וביפן כולה שם מספר הנשאים של הנגיף עומדים על 3,453 עשוי להביא להכרזת מצב חירום בטוקיו שתכניס את תושביה לסגר נוסף ותגביל את התנועה.

העליה בתחלואה שבחודשיים האחרונים עמדה על 500 חולים בלבד ובן רגע צומחת שוב, מגיעה 106 ימים בלבד לפני פתיחת המשחקים האולימפיים בטוקיו, המשחקים שנדחו פעמיים כבר בשנה שעברה בשל התפרצות והתפשטות הנגיף המבהיל.

מושלת טוקיו, יוריקו קויקה, אמרה כי "הורדת כמות האנשים ברחובות ובחגים היא המפתח לבלימת התפשטות הווירוס. אבקש לנקוט באמצעים שהם מעין אמצעי חירום", ובכך הפיחה בקרב מארגני התחרות היוקרתית חשש כי האולימפיאדה שאמורה להתקיים בקיץ הקרוב תעמוד שוב בפני ביטול.

בממשלת יפן לא רוצים לוותר על אירוח התחרות היוקרתית ושם אמרו כי הם שוקלים לאפשר לספורטאים האולימפיים שלהם, עובדים ומתנדבים שיבואו במגע עם המשלחות האורחות באולימפיאדה בקיץ הקרוב, לקבל את החיסון לפני האוכלוסייה המבוגרת, כאשר עד כה התחסנו במדינה רק הצוותים הרפואיים. בינתיים, השבוע הושלמו הקמתם של מתחמי בדיקות לווירוס הקורונה בשדות התעופה בטוקיו, כשאלה מיועדים בעיקר לספורטאים ולאנשי התקשורת שינחתו ביפן בחודש יולי.

האם יפן תיכנס לסגר עד לקיום המשחקים בכדי לאפשר את קיומם באופן סדיר או שמא מדובר במה שיגרום לביטול המשחקים האולימפיים שנה שניה ברציפות?