שוטר בכפר כמאנה
שוטר בכפר כמאנהצילום: דוברות המשטרה

אלמונים ניקבו צמיגים של כ-20 מכוניות בכפר הבדואי כמאנה בגליל.

במקום גם רוססה הכתובת "די להתבוללות".

כוחות משטרה הוזנקו למקום, אוספים ממצאים בזירה ופתחו בחקירת האירוע. נציגי מס רכוש הוזמנו לכפר במטרה לסייע לתושבים בתיקון הנזקים והחזרת המצב לקדמותו.

בהודעת המשטרה נכתב: ''משטרת ישראל רואה בחומרה ומוקיעה כל פשעי שנאה לאומנית ותפעיל את כל האמצעים שברשותה בשילוב גורמים נוספים, לאיתור זהות החשודים ולהבאתם לדין''.

בתוך כך, המשטרה ממשיכה בחיפושים אחר היהודי שתקף באלימות את פעיל השמאל אריק אשרמן, לשעבר נשיא "שומרי משפט - רבנים למען זכויות האדם".

אשרמן הגיע ביום רביעי למאחז "מעלה אהוביה" שפונה שלשום, והותקף על ידי יהודי באמצעות אלה. אשרמן פונה לטיפול רפואי בבית החולים והמשטרה פתחה בחקירה.

בתיעוד האירוע נראה פעיל השמאל חובש קסדה ומוכה כמה פעמים, בזמן שחבריו שהיו עימו קראו "לא להרביץ, בלי לאלימות".

מטעם תושבי הגבעות נמסר בתגובה לתקיפה: "אנו סובלים כבר תקופה ארוכה מהתקפות אלימות על רועי הצאן שלנו במרעה - התקפות שגרמו לפציעת הרועים בפעמים רבות מצד ערבים שמגיעים לשטח מלווים בפעילי שמאל אנרכיסטי".

"פעילי שמאל אנריכסטי יחד עם מחבלים שריצו בעבר תקופות מאסר שונות על עבירות אלימות כנגד כוחות הביטחון, הגיעו לגבעת מעלה אהוביה בבנימין, והחלו לנסות לסלק רועי צאן שרעו בסמוך לישוב. פרובוקציה מתוכננת ומתוזמנת", טענו בגבעות.

אשרמן הגיב: "‌‌‌‎הגענו אחרי שרועה דיווח לנו שהעדר של מעלה אהוביה נכנס לשדה שלו כדי לאכול (לגנוב) מה שהוא מגדל שם. דיווחנו למשטרה ולצבא וחיכינו שיבואו. אוי לעם שלנו אם להגן על חלשים ולמנוע מפורעי חוק לרשש אותם נחשב פרובוקציה".

מאחז ''מעלה אהוביה'' פונה ביום שלישי השבוע על ידי כוחות של משמר הגבול והמנהל האזרחי. המאחז הוקם בבנימין, בנקודה שבה נהרג הנער אהוביה סנדק לפני כארבעה חודשים בזמן מרדף משטרתי.