אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

משרד החינוך מפרסם היום (ו') שורה של הקלות נוספות במתווה ההפעלה של מערכת החינוך.

ההקלות כוללות את ביטול חובת מילוי הצהרת בריאות יומית לכלל מערכת החינוך

כמו כן, אושר המעבר מלמידה בקפסולות (קבוצות) ללמידה בהרכב של כיתות מלאות בכיתה ד'. בנוסף, מעבר מלמידה בקפסולות ללמידה בכיתות מלאות בכיתות יא'-יב', אשר שיעור ההתחסנות והמחלימים של התלמידים בשכבות גיל אלו הוא יותר מ-65%. (עד עתה נדרש שיעור של 90% ומעלה בעלי תו ירוק מחוסנים ומחלימים).

בנוסף אושר מעבר מלמידה בקפסולות ללמידה בכיתות מלאות בכיתות ז'-י', שבבית ספרם מתקיים "מגן חינוך". עד כה תכנית זו הופעלה ברשויות שסווגו כתומות, בהתאם לתכנית הרמזור. במסגרת התכנית מתבצעות בדיקות קורונה בתוך מוסדות החינוך והיא מותנית בהסכמת ההורים לביצוע בדיקות אלו (בשיעור של 75% של הכיתות האמורות גם יחד).

נוסף לכך, בכלל כיתות ז'-י' התלמידים יוכלו ללמוד תוך מעבר בין 4 קבוצות או כיתות קבועות. (עד כה התאפשר מעבר בין 2 קבוצות בלבד).

עוד אישרה הממשלה נוכחות של עד 100 משתתפים בטקסי מערכת החינוך לציון יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה המתקיימים בשטח פתוח. (עד כה ניתן היה לקיים טקסים במערכת החינוך בהרכב של עד 50 משתתפים בשטח פתוח).

משרד החינוך גם מתיר שילוב של תלמידים מקפסולות שונות בשיעורי חינוך גופני ובשיעורים מעשיים בשטח פתוח. כמו כן, שילוב של תלמידים מקפסולות שונות במסגרת שיעורים המיועדים לתלמידים מחוננים, המתבצעים בשטח פתוח.

הוסרה המגבלה על ערבוב קבוצות של כיתות א' עד ג' בצהרונים, כך שניתן לשלב יחד 3 קבוצות קבועות לכל היותר, ועד 28 ילדים.

יתאפשרו לימוד שיעורי שחייה לכיתות הרלוונטיות בבריכות בשעות בהן הבריכה אינה פתוחה לציבור המתרחצים. כמו כן, קיום פעילות ספורט במבנה סגור או בשטח פתוח במסגרת נבחרת הספורט או מועדון הספורט הבית ספרי. האימונים והמשחקים יתבצעו תוך שילוב תלמידים מקבוצות קבועות שונות.

משרד החינוך הודיע כי על מנת לאפשר למוסדות החינוך זמן הערכות לשינויים, ניתן לבצע את ההתאמות הנדרשות עד ליום ראשון, ה-18 באפריל 2021, ו' באייר התשפ"א.