לורה ורטון
לורה ורטוןצילום: מולי גולדברג

ערבים משכונת סילוואן (כפר השילוח) השליכו אבנים וסלעים לעבר רכבה של חברת מועצת עיריית ירושלים מטעם מרצ, לורה ורטון.

ורטון הגיעה אמש לפגוש בסילוואן תושבים אחרים אחרי שעמותת "עטרת כהנים" רכשה בה 15 דירות חדשות.

ורטון אמר לכאן חדשות: "אני מגנה את האלימות כלפיי. עם זאת, אי אפשר להתעלם מהנסיבות. מתנחלים באו כגנבים בלילה, עוד ביום השואה, לשכונה פלסטינית, ללא כוונות טובות, הסתובבו עם מלווים חמושים והצהירו שכוונתם 'ייהוד' האזור. באו ללבות את השנאה והצליחו".

אמש, במחאה על כניסת היהודים להתגורר בכפר השילוח, ערבים יידו אבנים וירו זיקוקים לעבר בתי יהודים במזרח ירושלים. מתקפת הטרור היתה מכוונת על בתים חדשים שנגאלו בלילה הקודם על ידי עמותת ''עטרת כהנים'' בכפר השילוח ובכפר התימנים.

סגן ראש העיר ירושלים אריה קינג תיאר: ''ברגעים אלה ממש, במרחק 500 מטר מהכותל המערבי, בשיפולי הר הזיתים, ממשיכי דרכו של הנאצי המוסלמי, המופתי חאג' אמין אל-חוסייני ימ"ש, ביצעו פעולת טרור מתואמת ומשולבת על יהודים שגרים בכפר התימנים.

"זאת התוצאה של כבילת ידי המשטרה במשך שנים על ידי ראש ממשלת ישראל שלא מאפשר למשטרה לפעול בחופשיות כלפי המוסלנאצים שבירושלים, אותם מוסלמים שבחרו להמשיך את דרכם של היטלר ואל-חוסייני ימ"ש''.

קינג הוסיף: ''הגיע הזמן למדיניות משטרתית חד משמעית של לירות על מנת להרוג את מחבלים שמאיימים על חיי אדם''.

כאמור, ביום חמישי לפנות בוקר נכנסו 15 משפחות יהודיות להתגורר בכפר השילוח במזרח ירושלים, בארבעה מתחמים התיישבות שנרכשו על ידי עמותת עטרת כהנים.

דגלי ישראל הונפו על הבתים ש"נגאלו". 15 המשפחות מצטרפות ל-22 משפחות יהודיות הגרות בשכונת התימנים ולעוד 100 משפחות המתגוררות בשכונת מעלה הזיתים.

הפעילות של ''עטרת כהנים'' סמוך להר הזיתים ועיר דוד החלה בשנת 1996 בהקמת שכונת מעלה הזיתים והמשיכה בשנת 2004 כאשר החלה העמותה בהקמת התיישבות בכפר התימנים. המתחמים יוצרים רצף התיישבות וחיבור בין מעלה הזיתים, כפר התימנים ועיר דוד.

גורם בכיר בהתיישבות היהודית במזרח ירושלים אמר לערוץ 7: "בניינה וגאולתה של ירושלים דווקא ביום שעם ישראל מציין את זכרם של ששת המיליונים שנספו בשואה הם התשובה הציונית ההולמת והברורה לכל מי שמבקש לפגוע גם היום בחוסנה וביטחונה של מדינת ישראל ושל העם היהודי בארץ ובעולם.

''את המסר אנחנו מחויבים להעביר גם באמצעות מעשים, ומעשה גאולתה של ירושלים הוא המסר הברור והראוי ביותר", הוסיף הגורם הבכיר.