אדומייטיס. הגיע בקול תרועה רמה ועזב עם תבוסה
אדומייטיס. הגיע בקול תרועה רמה ועזב עם תבוסהצילום: לירון מולדובן, מנהלת הליגה

לפני שלושה חודשים נפרדה הפועל ירושלים ממאמנה בשלוש השנים האחרונות, עודד קטש כשזה עזב לטובת אימון פנאתינייקוס היוונית.

למחליפו הנחיתו הירושלמים את דאיניוס אדומייטיס הליטאי המבטיח, בקול תרועה רמה. בהפועל אמרו כי מדובר באחד מהמאמנים המבטיחים ביותר בכדורסל האירופי, אם כי זה לא הניף אף תואר כמאמן. ובכל זאת, בהפועל היו בטוחים שהשידוך יצליח ובגדול.

שלושה חודשים בלבד עברו והיום (שישי) הודיעה הפועל על פרידה מאודמייטיס לאחר שכשל בתפקידו וב-12 משחקי ליגה לא הצליח אפילו לייצר מאזן חיובי כשניצח 6 משחקים והפסיד מספר זהה של משחקים.

למעשה, מה שהכריע את עתידו של המאמן היה ההפסד אמש למכבי ראשון לציון בהפרש של 31 נקודות, הפסד ליגה שהיה הגדול ביותר בעשור האחרון של הירושלמים.

לא רק בליגה נכשל אדומייטיס כי אם גם במפעלים האירופיים כשכבר במשחקו הראשון על הקווים של קבוצתו הירושלמית, הפסיד אדומייטיס לאחר שקבוצתו כבר הובילה בהפרש דו-ספרתי והודח מליגת האלופות של פיב"א.

בהמשך הודחו ירושלים ואדומייטיס בידיי אותה מכבי ראשון לציון מאמש, גם במפעל הליגה הבלקנית ובגביע המדינה וכעת כל שנותר לירושלים הוא הליגה הישראלית כשהיא ממוקמת במקום החמישי והשפל ביותר שלה בשנים האחרונות בטבלת הליגה.

זו לא הפעם הראשונה שבה יהיו לירושלים שלושה מאמנים שונים באותה עונה, כאשר רק לפני שלוש שנים, בעונת 2017/18, היא עמדה בפני סיטואציה דומה לאחר כישלון של מאמן זר. אז היה זה פוטיס קציקאריס שפוטר והוחלף על ידי עוזרו מודי מאור ולבסוף הגיע קטש.

מי שיחליף כעת את אדומייטיס על הקווים יהיה עוזרו, יונתן אלון שמונה למחליפו הזמני וצפוי לעמוד על הקווים עד תום העונה. את הופעת הבכורה שלו כמאמן ראשי יערוך אלון במשחק נגד לא אחרת מאשר מכבי תל אביב ביום שני הקרוב.

אחרי ששימש כעוזר בבני הרצליה, הפועל חולון, מכבי אשדוד והפועל ירושלים, אלון בן ה-38 מקבל את ההזדמנות לה חיכה. האם דווקא מול מכבי יצליח במקום בו מאמנים רבים כשלו?