משחק שחמט
משחק שחמטצילום ארכיון

בערב יום השואה התקיים משחק שחמט בינלאומי מקוון מיוחד להנצחת השואה בנוכחות כ-100 משתתפים מישראל וממדינות ערב שונות כסודן, מרוקו, אינדונזיה, אבו דאבי ומדינות נוספות שאינן ביחסים עם ישראל זאת כחלק ממיזם Chess4Solidarity.

האירוע כלל עדות חיה של ניצול השואה סמי שטייגמן אשר ניצל כתינוק בשואה והמשיך לאלפי הרצאות מוטיבציה אותן נתן במהלך השנים.

סמי המתגורר בניו יורק הינו גם שחמטאי בעברו הרחוק כאשר בנעוריו ברומניה והיה במרחק 2 ניצחונות מהשגת דרגת אמן בשחמט. סמי נאלץ להחליט אם לטוס לישראל וכך החלום להגיע לדרגה זו נגוז.

לאחר סיפור חייו המופלא הערב סמי התמודד נגד 14 משתתפים און ליין בשיתוף זום. טקס הפתיחה נערך במעמד השר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון ולנושאים אסטרטגיים מיכאל ביטון שמסר "בימים קשים שבהם אנטישמיים מדעת ומבורות מעזים להרים את ראשם ברחבי העולם, בעוד הניצולים אשר בינינו הולכים ומתמעטים, אירועים כאלה חשובים כל כך, על מנת לקיים את הנדר – לזכור את הכל, לזכור ודבר לא לשכוח.

לעתים, גם משחק שחמט שכזה, מהווה דרך יצירתית לגעת בבני דתות שונות וליצור קשר באמצעות שפה משותפת. אני מודה למיזם Chess4Solidarity בהובלת ליאור איזנברג, מנהל מועדון "שחמט לכל", אשר בזכותו התקיים האירוע המיוחד, לסמי שטייגמן על ששיתף את סיפורו, לידידי, ראש מועצת סביון מוטי לנדאו ושגריר ישראל במרוקו דוד גוברין".

ראש מועצת סביון מוטי לנדאו הוסיף "אנו גאים על פעילות השחמט של מועדון 'שחמט לכל' בסביון ושמחים להיות חלק מאירוע הנצחה בינלאומי יחודי זה וגאים לתמוך במיזם Chess4Solidarity שמטרתו חיזוק קשרי מדינות וסולידריות בין אנשים".

ליאור איזנברג מנהל המיזם ומנהל מועדון "שחמט לכל" הודה למשתתפים מכל העולם, לשותפים ולמרכז אליצור דרכו המועדון פועל וציין כי במיזם כבר התקיימו 16 אירועים עם מעל ל3700 משתתפים מכל העולם, "אנו שמחים גם לסייע למדינת ישראל עם מיזם כחול לבן 🇮🇱 ולחבר אנשים דרך השפה שלנו. שחמט".