שמרית מאיר
שמרית מאירצילום: Tomer Neuberg/FLASH90

הפרשנית לענייני ערבים, שמרית מאיר, מתייחסת הבוקר (ראשון) בסדרת ציוצים בטוויטר למחלוקת הפנימית בימין סביב הקמת ממשלת ימין בתמיכת רע"ם.

"סמוטריץ׳ מסרב להתיר עכשו מה שגנץ, אז מנהיג השמאל-מרכז, סרב להתיר אך לפני שנה: ממשלה ישראלית שעצם קיומה תלוי במפלגה פלסטינית", מזכירה מאיר.

לדבריה, "זה שהארוע הזה עבר מיתוג מחדש ומשווק כ'ממשלת ימין על מלא' זו עדות לשיבוש דעת פוליטי מוחלט".

"עבאס וגם טיבי במידה מסוימת, נהנים מהקטע של לשון מאזניים. היהודים לא יכולים לזוז בלעדינו. הסנטימנט מובן אבל דווקא מי שחושב ששותפות ערבית בממשלה מתבקשת צריך להבין שעצם קיומה לא יכול להיות תלוי בכך. למה? כי זה לא ילך", היא קובעת.

"זו שותפות עדינה ושבירה שמחייבת גמישות, למשל יכולת להצביע נגד", מציינת מאיר ומפרטת, "ממשלה בתמיכת הערבים תחזיק מעמד שתי דקות בדיוק. אם זה לא יהיה על ארוע של התנועה האיסלאמית באלאקצא ברמדאן, זה יהיה על האג, אם לא זה אז בניה בהתנחלויות. אם עבאס יכנס המשותפת תעשה לו את המוות ברחוב ולהיפך. זה יתפוצץ מהר וברעש והערבים יחזרו למעמדם המקורי כפסולי חיתון.

"הימין מספר לעצמו תועפות סיפורים, חלקם מצחיקים ביותר, על המהלך של רע", עוקצת מאיר, "האמת היא שאין חילוק מהותי בין עודה לטיבי לעבאס, שעד לפני רגע היו באותה מפלגה. כולם פלסטינים. אחד חילוני, אחד מסורתי ואחד איסלאמיסט. והסכסוך של ישראל עם הפלסטינים מוכל יחסית אבל בפעם האחרונה שבדקתי טרם נפתר".