אבטחת מידע
אבטחת מידעצילום: Pixabay

ככל שהעולם מסתמך יותר ויותר על טכנולוגיה דיגיטלית, הנתונים והמידע של החברה דורשים שיטות חדשות להגנה והגנה מפני גורמים עוינים. עם הופעת המסחר האלקטרוני, הצרכנים נעשו מודעים יותר לסיכונים בהספקת המידע האישי והכלכלי שלהם באינטרנט, ודורשים יותר ויותר שחברות יטפלו בנתונים הכספיים והאישיים שלהם בזהירות.

ה- CISO הוא ייעוד חדש יחסית, שנולד מהדחיפות הגוברת של צורכי אבטחת סייבר. מכיוון שמידע דיגיטלי מחליף קבצים פיזיים, וארגונים מסתמכים יותר ויותר על אבטחת סייבר חזקה, תפקיד אבטחת המידע הופך לנדרש יותר ושכיח יותר.

מנהל אבטחת מידע מציע רמת אחריות שלא הייתה אפשרית בעבר, ומעלה את הסטנדרט הכללי של נוהלי האבטחה של הארגון. CISO הינו הרחבה של תפקיד מנהל אבטחת מידע.

מה עושה CISO?

תפקידו של קצין ביטחון ראשי מכיל בתוכו, בדרך כלל, ארבעה אלמנטים חשובים:

  • להגן ולמנוע
  • לפקח, לזהות ולצוד
  • תגובה, והתאוששות
  • לשלוט, לנהל, לעמוד, לחנך ולנהל סיכונים

ה- CISO מחוקק מדיניות, תהליכים ושיטות עבודה, ומעסיק ומכשיר עובדים כדי להבטיח שהארגון יהיה מוגן לחלוטין מפני איומי אבטחה.

CISO אחראי לוודא כי המדיניות והצוות עוקבים באופן יעיל אחר הפעילות השוטפת, צדים באופן פעיל התנהגות חשודה מגיבים במהירות ומתאוששים מכל התקפה.

הקמת מערך אבטחת מידע וסייבר CISO הינה מהלך אסטרטגי נבון עבור ארגון, וכזו שמדגימה בפני לקוחות, בעלי מניות ומשקיפים אחרים מחויבות עזה לביטחון מידע.

לעתים קרובות זה מגיע לאחר הפרת ביטחון שקרתה. ארגונים בתחומי הרפואה, האוצר, הממשל והתרופות הם רגישים במיוחד לביטחון, וסביר יותר שהם יתעדפו את האבטחה שלהם על פני דברים אחרים בארגון.

אך אפילו חברות קטנות יותר ובתחומים אחרים עשויות לראות את היתרון בלהקים תפקיד כזה בשלב מוקדם, על מנת לבנות בסיס אבטחה איתן ככל שהן גדלות ולייצר אמון אצל הלקוחות- שיידעו שהמידע שהם מפקידים אצל הארגונים שמור ומוגן.

כאשר הפרות נתונים ומערכות נפרצות עולות לכותרות, ארגונים מתחילים להעביר מימון ומשאבים לתחום רגיש וחיוני זה. בהתקדמות, כלכלנים מצפים שמשרות אבטחת מידע יגדלו הן בשכר והן בזמינות.

הדרך להיות מנהל אבטחת מידע וסייבר CISO

האפשרויות להפוך למנהל אבטחת מידע ראשי עשויות להשתנות מאוד, אך בדרך כלל הן מורכבות מרקעים חזקים של IT, ידע מקודד וניסיון ניהול.

הניסיון הזה נרכש לעיתים קרובות במקום העבודה, בתור מהנדס IT, למשל, המתעניין במיוחד בהיבטים הביטחוניים של עבודתו.

אך אם אתם נמצאים בשלב של תחילת הקריירה ומתכוונים להשיג את התואר מנהל אבטחת מידע ראשי, כדאי שתתחילו כמנהלי מערכות, רשת או אבטחה. לאחר מכן, תוכלו ללמוד ולהתקדם לעמדות IT ברמה גבוהה יותר ובאחריות גבוהה יותר, תוך התמקדות מסוימת באבטחת מידע. עבודות כאלה עשויות לכלול מהנדס אבטחה או מנתח אבטחה.

לסיכום, אם אתם בצומת של קריירה ומחפשים מקצוע נדרש, מתגמל ודינמי – מומלץ לשקול לימודי אבטחת מידע וסייבר בדגש על CISO