חיים גוזלי מניח תפילין לפני העלייה לזירה
חיים גוזלי מניח תפילין לפני העלייה לזירהצילום: בלאטור ישראל

זה הפך לתופעה: המתאגרף הישראלי חיים גוזלי מקבל שלל קללות ונאצות בכל פעם שהוא משתף ברשתות החברתיות תמונות שלו כשהוא עטוף בטלית ועטור בתפילין.

"זה קורה כל הזמן", הוא סיפר בשיחה עם ערוץ 7. "אני מעלה תמונה עם תפילין וישר אני מקבל קללות. קודם כל מהמוסלמים ומהאלה שנגד ישראל, מקבל מאות קללות כל פעם, אני כבר לא יכול לעקוב אחרי זה".

הקללות לא עוצרות אותו ואולי אף נותנות לו מוטיבציה להמשיך להיות גאה במצוות הנחת תפילין שהוא מקיים. באחת הפעמים שהעלה תמונה לחשבון האינסטגרם שלו כשהוא עטור בתפילין, הוא קרא לעוקביו להתחיל להניח תפילין. "תן לעצמיך 2 דקות ביום כדי לדבר עם ה'", הוא כתב. "אתה כבר תראה את השינוי".

בין שלל התגובות הטובות, גוזלי, כאמור, מקבל שלל קללות וקריאות 'Free Palestine'. בזמן האחרון לא רק מוסלמים מנאצים אותו. "עכשיו נהיה גם טרנד חדש של יהודים ששולחים לי", אמר.

לדבריו, "את האלה שהם לא יהודים אני עוד מבין, כי אני מייצג את ישראל בכל מקום בעולם, אני מניף את הדגל בגאווה ולא דופק חשבון באף מקום. תמיד אני עולה לזירה עם מגן דוד על המכנס, תמיד עם כובע מגן דוד כשהדגל עליי, עטוף תמיד - אז להם זה מפריע לראות יהודי שמצליח. אבל ישראלים? באמת שאני לא יודע איך לאכול את זה".

אחד הקרבות הגדולים של גוזלי היה בארצות הברית ביום השואה הבין-לאומי. הוא עלה לזירה כשהוא לובש ציצית, עטוף בדגל ישראל, חובש כובע עם מגן דוד ועל מכנס ההאבקות שלו הוא תפר טלאי צהוב. "תחשוב, מפוצץ קהל, אמריקה - וככה אני עולה לזירה", אמר.

העלייה לזירה באופן הזה הייתה חשובה לו מאוד. "אני רוצה שכולם ידעו מי אנחנו, שכולם ידעו את הצד שלנו", ציין. "שכולם ידעו שאנחנו לא יהודים כמו שהצטיירנו בעולם - המסכנים והפחדנים, אלה ששמו עליהם טלאי צהוב כדי לסמן אותם. אני היהודי החזק, אני זה שיראה לכולם שאנחנו חזקים ואני גאה בזה שאני יהודי בכל מקום ולעולם אף אחד לא ישבור אותנו".