ח"כ משה ארבל
ח"כ משה ארבלצילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

ח"כ משה ארבל מש"ס הגיש שאילתה לשר הביטחון בני גנץ בו הוא תוהה כיצד אושרה כניסתו לישראל של מושל ג'נין להעניק תעודת הוקרה לרוצח החייל משה תמם הי"ד שהשתחרר מהכלא בשבוע שעבר.

"אמש ב-10 באפריל נכנס לשטחי באקה אלג׳רביה מושל ג'נין והעניק לרושדי אבו מוך, רוצח החייל משה תמם הי"ד, תעודת הוקרה", כתב ארבל לגנץ. "לא ברור מדוע רשויות הביטחון מאפשרות לבכירים ברשות הפלסטינית להיכנס לשטחי מדינת ישראל בכדי לעודד טרור נגדה ולתמוך ברוצח חיילים".

ח''כ ארבל ביקש לקיים בירור מעמיק בפרשה. "אני מבקש שייערך בירור כיצד איפשרו למושל ג'נין להיכנס לישראל ואיזה מידע מסר בדיוק בכדי להצדיק את כניסתו ויוסקו המסקנות הן לגביו והן לגבי האופן בו ייבחנו בקשות כניסה לישראל של בכירים ברש״פ בעתיד".

"רצוני לשאול: מדוע התיר משרד הביטחון למושל ג'נין להיכנס לארץ? מי קיבל את ההחלטה להתיר זאת ועל סמך איזה מידע? כיצד תפעל כדי לוודא כי מקרים מסוג זה, בו בכירים פלסטיניים מעודדים טרור על אדמת ישראל, לא יישנו?", שאל ארבל.

הבוקר דווח כי מושל ג'נין שנהנה מהיתר כניסה קבוע לישראל, הגיע לבאקה אל גרביה והעניק אות הוקרה על פועלו של רושדי אבו מוך, רוצח החייל משה תמם הי"ד ששוחרר מהכלא בתחילת השבוע שעבר.

המושל ניצל את ההיתר הקבוע שניתן לו מהיחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים, הנסמכת על חוות דעת של השב"כ ולפיה הבכיר הפלסטיני יכול לנוע חופשי בתוך מדינת ישראל מבלי שהוא יהווה סיכון ביטחוני.