שחקני נס ציונה בדרבי הכתומות הערב
שחקני נס ציונה בדרבי הכתומות הערבצילום: לירון מולדובן, מנהלת הליגה

לדרבי חוקים משלו. אז נכון, לא מדובר בדרבי של שתי קבוצות עירוניות, אך המשחק בין עירוני נס ציונה למכבי ראשון לציון ידוע כבר כדרבי הכתומות של ליגת העל בכדורגל, ליגת ווינר סל. אחרי התוצאה במשחק ביניהן הערב (ראשון) שהתקיים במסגרת המחזור ה-21 בליגת ווינר סל, קיבל המשחק ביניהן את הכותרת 'דרבי' באופן מוצדק ביותר.

מצד אחד עמדה לה ראשל"צ שהגיעה לאחר 4 ניצחונות רצופים, מהצד השני הייתה נס ציונה עם חמישה הפסדים רצופים, ובניגוד מוחלט לרצפים שלהן, דווקא נס ציונה היא זו שחגגה הערב.

שתי ריצות בתוצאה 0:10 של נס ציונה במחצית הראשונה, איפשרו להם לברוח ליתרון דו-ספרתי כבר בפתיחה כשזה הגיע עד ל-22 נקודות. ראשל"צ עוד ניסתה לחזור ולהפוך אבל בערב קליעה מצויין של נס ציונה, זה היה גדול עליה.

נס ציונה מנצחת בסיום בתוצאה 73:93 ולא רק קוטעת לראשל"צ את רצף הניצחונות כי אם גם ככל הנראה את החלומות על יתרון הבייתיות ברבע גמר הפלייאוף, בעוד החלום שלה להשתלב במשחקים המכריעים של העונה עדיין בחיים - אולי על חשבון הקבוצה אותה ניצחה הערב.

במשחק נוסף הערב גברה הפועל חיפה על הפועל באר שבע בתוצאה 82:78 בחוץ, והשיגה עליה יתרון גדול במיקום בטבלת ליגת העל בכדורסל.