סיון רהב-מאיר
סיון רהב-מאירצילום: אייל בן יעיש

נכנסתי השבוע לאתר ועדת הבחירות המרכזית, להסתכל על כמה מספרים שלא זכו לתשומת לב בלהט התוצאות:

נתחיל במפלגת "רפא - רק בריאות", בראשות אריה אבני, שרשיונו לעסוק ברפואה נשלל לאחרונה. מפלגת מכחישי הקורונה, או מכחישי החיסונים, קיבלה 17,346 קולות בלבד. לאורך השנה האחרונה נדמה היה לי שהם התיישבו כולם על חשבון הפייסבוק שלי, והתחושה הייתה שיש כאן מחנה עצום, אבל הנה הזדמנות לגלות מהו באמת מספרם של חברי הקבוצה הזו. הרעש שהם מחוללים וכמות המידע הכוזב שהם מפיצים גדולים פי כמה.

זה נכון גם בנוגע מפלגת "עם שלם" בראשות הרב חיים אמסלם ודב הלברטל שקיבלה רק 0.01% קולות, כלומר 592 פתקים בלבד.

בהערכה גסה, 592 הוא פשוט מספר בני המשפחה והחברים הקרובים של כל חברי הרשימה. ושוב, יש כאן בעיה של ייצוג יתר. נדמה לי שהרב אמסלם והלברטל, חביבי התקשורת, זכו להרבה יותר מ-592 ראיונות בתקשורת בשנה החולפת. ריאיון עבור כל בוחר. הם תוקפים בחריפות את ש"ס, את יהדות התורה, את הרבנות הראשית ועוד ועוד, ואמורים לייצג לכאורה את החרדי החדש, האחר, האלטרנטיבי. דווקא כמי שחושבת שיש הרבה מה לשנות ביחסי החברה החרדית ושוק העבודה, ותומכת במהלכים חיוביים וחשובים שמתרחשים כיום במגזר, גיליתי כעת שהדוברים האלה – לא מייצגים איש. סליחה, הם מייצג 592 אנשים. זכרו זאת בריאיון הבא.

והנה עוד קוריוז: "המפלגה הדמוקרטית – חירות, שוויון וערבות הדדית", עם האותיות רק, קיבלה אפס קולות. כנראה אפילו ראש הרשימה לא הצביע לה. ואולי זה לא קוריוז, אם חושבים רק כמה עלה להדפיס פתקים ולחלק אותם בכל הקלפיות. צלצלתי לברק כהן, ראש הרשימה, כדי לתהות מה קרה כאן. החלטנו בסוף לא להתמודד, הוא אמר לי, אבל המדינה כבר הדפיסה פתקים. נו באמת.