"בממשלה הבאה הפרובוקציות לא יחזרו"

ח"כ אבי מעוז יו"ר מפלגת נעם התפלל הבוקר (שלישי) תפילת ראש חודש חגיגית בכותל המערבי.

לאחר התפילה מסר חה"כ מעוז: "הרב צבי יהודה זצ"ל היה אומר 'כשמגיעים לכותל מרגישים שתי הרגשות. הרגשה אחת כמו במקווה טהרה. הרגשה שניה הסתכלות שהיא מסוף העולם ועד סופו', כלומר פרספקטיבה.

''אנחנו התפללנו היום ברחבת הכותל המערבי תפילה חגיגית של ראש חודש, והשתדלתי להרגיש את שתי ההרגשות האלה. מה שהיה היום בכותל המערבי, עם הפרובוקציות, אנחנו נפעל לכך שבממשלה הבאה לא יחזור על עצמו. חודש טוב ומבורך לכל בית ישראל", הוסיף מעוז.

בהודעתו לקראת התפילה כתב מעוז "מוסיפים נעם ואהבה כנגד השנאה וההסתה. מוסיפים תפילה ואמונה כנגד הפרובוקציות וההמצאות החדשות. בע''ה אשתתף בתפילת ראש חודש החגיגית בכותל המערבי שריד בית מקדשינו, ביום שלישי הקרוב, א' אייר, חודש טוב, אבי מעוז".

ח"כ גלעד קריב גרם למהומה בכותלללא

ח"כ גלעד קריב ממפלגת העבודה גרם הבוקר (שלישי) למהומה בכותל כשניסה להיכנס למתחם כשהוא מחביא בתיקו ספר תורה שיועד לנשות הכותל, בניגוד לנהלים ולתקנות במקום.

כמדי חודש, אל מול תפילת ראש חודש חגיגית שהתקיימה ברחבת הכותל המערבי בהשתתפות מאות מתפללים ומתפללות הגיעו גם קומץ נשים מארגון 'נשות הכותל'.

הפעם הצטרף אליהן ח"כ קריב ובתואנה שאין לבדוק את תיקו בשל העובדה שיש לו חסינות פרלמנטרית ניסה להכניס את ספר התורה לקבוצת הנשים. ח"כ הרפורמי גלעד קריב, מנסה לנצל את חסינותו הפרלמנטרית כדי לעבור על הנהלים במקום ולפגוע בקדושת הכותל ובמתפללים והמתפללות במקום.

לאחר עימותים במקום, הצליחו נשות הכותל לקרוא בתורה בספר שהביא עמו ח"כ קריב, "הניצחון שלנו לקרוא בכותל בתורה, ערב יום העצמאות ה-73 למדינת ישראל הוא ניצחון הסובלנות והשפיות על הקיצוניות, ההסתה וההדרה - הניצחון של כלל עם ישראל. נמשיך להגיע לכותל המערבי מידי חודש בחודשו ולהיאבק על זכות התפילה לכל יהודייה ויהודי", אמרה יוכי רפפורט, מנכ״לית נשות הכותל.

חבר הכנסת קריב אמר הבוקר "יחד עם נשות הכותל, ובתמיכת רוב הציבור הישראלי ומיליוני יהודים ברחבי העולם. אנו נמשיך להיאבק על הזכות של כל הזרמים והקהילות בעם היהודי להתפלל כמנהגן בכותל המערבי".

"אני גאה להשתמש בחסינות שלי על מנת לשאת את ספר התורה של נשות הכותל, ומתבייש בכך שרשויות שלטון בישראל עסוקות בניסיון להחרים ספרי תורה ולמנוע מנשים להתפלל ולקרוא בתורה כמנהגן. גם הבוקר חשוב להזכיר - ישנו צד אחד שהסכים לפשרת הכותל ההיסטורית וצד שני של רב הכותל, המפלגות החרדיות והרבנות הראשית שסיכלו את הפשרה ההיסטורית", הוסיף.

אורן הניג מ'מרכז ליב"ה' מסר בתגובה לאירועים, "חבל מאוד שח"כ קריב מהתנועה הרפורמית מנצל את חסינותו כדי לעבור על החוק ולפגוע באלפי המתפללים והמתפללות שפוקדים את הכותל, רק בשביל לייצר פרובוקציה זולה עבור קבוצת נשים קיצוניות וקיקיונית שכבר 30 שנה לא מצליחה לזכות לאהדה ציבורית ונשארת בכמות המספרית המצומצמת שלהן".

"אנו מקווים שגם נבחרי הציבור יתעוררו וישימו סוף לפארסה הזו וישמרו על הכותל בקדושתו ושלמותו", הוסיף הוניג.