ח"כ גלעד קריב מול המאבטחים בכותל
ח"כ גלעד קריב מול המאבטחים בכותלצילום: ללא

בעקבות הפרובוקציה של ח"כ גלעד קריב בכותל המערבי הודיע יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני כי יגיש תלונה לועדת האתיקה של הכנסת.

"גלעד קריב הוא פרחח ידוע מאז ומתמיד, ועכשיו מוריד את הכנסת לשאול תחתיות תוך כדי ניצול חסינותו, כדי לפגוע בעם היהודי בכל העולם לדורותיו. אגיש נגדו תלונה לועדת האתיקה של הכנסת על המעשה הנורא", אמר גפני.

גם בסיעת ש"ס הגיבו בחריפות ואמרו: "ח״כ גלעד קריב עבר הבוקר על הנחיית היועמ"ש רק בכדי לעורר פרובקציה בכותל המערבי, מעשה בזוי שראוי לכל גינוי. לקריב וקבוצתו אין שום קשר לכותל המערבי, הם אינם מאמינים בבית המקדש, אלא רק רוצים לעורר פרובוקציות ופירוד בעם".

סגן השר מאיר פרוש הוסיף ואמר כי ״המעשה הפרובוקטיבי והפוגעני של גלעד קריב אינו חוקתי ופוגע ברגשותיהם של מיליוני יהודים מאמינים בארץ ובעולם. אך ורק הוא יהיה אחראי על ההשלכות הנפיצות של מעשה חזירי זה״.

סגן השר אורי מקלב הגיב אף הוא על הפרובוקציה של גלעד קריב הבוקר בכותל ואמר כי "הרפורמים בראשותו של קריב ועוד, עושים הכל כדי לקחת את המקום שמאחד את העם היהודי ולהפוך אותו לזירת התגוששות".

"זאת, כהמשך דרכם לעקור ולקעקע את המסורת של העם היהודי, וכעת ביתר שאת בהסתתרות תחת חסינותו ותוך פגיעה בניצול לרעה מעמדו. אנו נעשה הכל כדי למנוע ממנו את הניצול לרעה ולהתססה של הציבור תוך פגיעה ביקר ובאחדות של העם היהודי".

כאמור, ח"כ גלעד קריב ממפלגת העבודה גרם למהומה בכותל כשניסה להיכנס למתחם כשהוא מחביא בתיקו ספר תורה שיועד לנשות הכותל, בניגוד לנהלים ולתקנות במקום.

כמדי חודש, אל מול תפילת ראש חודש חגיגית שהתקיימה ברחבת הכותל המערבי בהשתתפות מאות מתפללים ומתפללות הגיעו גם קומץ נשים מארגון 'נשות הכותל'.

הפעם הצטרף אליהן ח"כ קריב ובתואנה שאין לבדוק את תיקו בשל העובדה שיש לו חסינות פרלמנטרית ניסה להכניס את ספר התורה לקבוצת הנשים. ח"כ הרפורמי גלעד קריב, מנסה לנצל את חסינותו הפרלמנטרית כדי לעבור על הנהלים במקום ולפגוע בקדושת הכותל ובמתפללים והמתפללות במקום.

לאחר עימותים במקום, הצליחו נשות הכותל לקרוא בתורה בספר שהביא עמו ח"כ קריב, "הניצחון שלנו לקרוא בכותל בתורה, ערב יום העצמאות ה-73 למדינת ישראל הוא ניצחון הסובלנות והשפיות על הקיצוניות, ההסתה וההדרה - הניצחון של כלל עם ישראל. נמשיך להגיע לכותל המערבי מידי חודש בחודשו ולהיאבק על זכות התפילה לכל יהודייה ויהודי", אמרה יוכי רפפורט, מנכ״לית נשות הכותל.