ליגת בתי הכנסת
ליגת בתי הכנסתצילום: אגף ספורט עיריית ירושלים

עיריית ירושלים בבשורה לשחקני הכדורסל המקומיים: ליגת בתי הכנסת, הפופולרית בקרב הקהילות המסורתיות והדתיות בבירה, נערכת לקראת חידוש משחקיה ולפתיחת העונה ה-11 במספר.

הליגה, אשר החלה מקבוצות מתפללים בבתי כנסת, נוסדה לפני עשור וכיום פועלת בהצלחה בעיר במתכונת של עונה אחת כל שנה. הליגה מורכבת מ-12 קבוצות, המכילות קשת רחבה של שחקני כדורסל המגיעים ממקצועות מגוונים כמו למשל: גנן בגן ילדים, עו"ד ועד קצינים בכירים בצה"ל. לציין כי מאחורי הקמת ליגות בתי הכנסת עומד אגף הספורט העירוני של עיריית ירושלים.

"הליגה מספקת למשתתפיה תחרותיות כיפית ומהנה אל מול קבוצות טובות הבנויות מתושבי ירושלים שעם הזמן הופכים מיריבים לחברים", אומר יואל אפללו ממקימי קבוצת 'ארנונה הצעירה' וכיום משחק ומנהל את קבוצת 'ארנונים'.

אפללו מוסיף כי אווירת המגרשים מגיעה עד שערי בתי הכנסת. "בזמן הליגה מעלים לתורה שחקנים ומברכים אותם שיזכו לברכה והצלחה בהובלת הקבוצה לניצחון, וכן אחרי הקידוש בבית הכנסת חברי הקבוצה, יחד עם המתפללים, דנים על המשחקים שהיו, מנתחים את הבית ואת הדרכים לגבור על הקשיים שבדרך".

אפללו מציין כי הוא מתרגש לקראת העונה ה-11 של הליגה, במיוחד לאחר ההפסקה שנגרמה בעקבות הקורונה.

ראש העיר ירושלים משה ליאון: "הספורט הוא גשר בין תרבויות וכך עושה עיריית ירושלים עם ליגת בתי הכנסת המאחדת את הפסיפס האנושי המיוחד של העיר הזאת. אני שמח לבשר על חזרתה של הליגה לפעילות, כחלק מהחזרה לשגרה של כל העיר".