ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו נפגשו אתמול (ב׳) עם יתומי צה"ל, חברי ארגון אלמנות ויתומי צה״ל בלשכת רה"מ בירושלים.

ראש הממשלה ורעייתו התרגשו לשמוע את סיפורי הגבורה המרגשים והכואבים של היתומים על אביהם, וראש הממשלה שיתף אותם באבלו האישי שלו על נפילת אחיו יוני נתניהו ז"ל.

"כשקורה הדבר הזה למישהו, אני קורא לזה גדיעת איברים. כאילו כרתו לך יד או רגל, עקרו לך איבר. לכן השאלה הגדולה היא איך חיים אחרי עם הדבר הזה", אמר נתניהו.

''אני חושב שמה שרעייתי שרה אמרה כאן זו המסקנה שאני הגעתי אליה, ביאליק כתב שיר 'היה איש ואיננו'. היה איש ואיננו, מת, פתאום נעלם, הילך על הקרקע ופתאום איננו. התשובה שלי לזה היא שלא, הוא פה בלב''.

ראש הממשלה הוסיף: ''מעבר לכל הדברים שאנחנו עושים בחוץ, ההנצחה האמיתית - היא בתוך הלב שלכם: מה שאתם יודעים, נצרתם, אספתם וקיבלתם מהמשפחה או מהזיכרון שלכם זה הקיום שקיים אצלכם ותמיד חי בלב.

''אני אומר לכם, זה יחיה בלבכם עד יומכם האחרון ולא יעזוב. זה לא צריך לעזוב, הפוך – אבא חי בתוככם. ממה שהכרתם או ממה שלמדתם אחר כך מאמא, מהדודים ומהמשפחה. אבא חי בתוככם. אני יכול להגיד לכם, אחי יוני ז"ל חי בתוכי כל יום. אני מדבר איתו על הרבה דברים. הוא חי בתוכי. זו ההנצחה הכי חזקה שיכולה להיות וזה ייתן לכם כוח. אבא שלכם חי אצל כל אחד מכם", הוסיף נתניהו.

צילום: קובי גדעון/ לע"מ
צילום: קובי גדעון/ לע"מ

רעיית רה"מ שרה נתניהו: "הכי חשוב זה להמשיך את הזיכרון של אבא וגם להמשיך לחיות, גם בשביל שהוא ישמח שם למעלה. אני בטוחה שאבא של כולכם רואה אתכם, גאה ושומר עליכם. הוא מאושר כשאתם מאושרים".

במפגש השתתפו שלו בוטבול בן 17, בנו של רב סמל מרדכי (מוטי) בוטבול ז"ל, נריה מורנו בן 17, בנו של סגן אלוף עמנואל מורנו ז"ל, אסול נסראלדין בת 16, בתו של רב סמל לוטפי נסראלדין ז"ל, רותם שריר בת 26, בתו של רס"ן יובל שריר ז"ל, ליהיא גרינברג בת 22, בתו של סא"ל אמוץ גרינברג ז"ל שנהרג במבצע "צוק איתן", יוסיאל כחלון בן 23, בנו של רב נגד רמי כחלון ז"ל שנהרג במבצע "צוק איתן", סתיו הררי בן 26, בנו של סגן אלוף דב (ברי) הררי ז"ל, נועם אלמליח בן 22, בנו של רס"ל משה אלמליח ז"ל שנהרג בקרב בציר פילדלפי ויסאם שיבל בן 27, בנו של סמ"ר איברהים שיבל ז"ל.

המפגש התקיים בשיתוף ארגון אלמנות ויתומי צה"ל ובהשתתפות יו"ר הארגון תמי שלח, מנכ"ל הארגון יובל ליפקין ונציג הארגון שלומי נחומסון.