תא"ל במיל' צביקה פוגל
תא"ל במיל' צביקה פוגלבאדיבות המצולם

תא"ל במיל' צביקה פוגל, חבר תנועת הביטחוניסטים וראש מטה פיקוד דרום בעבר, מתייחס בראיון לערוץ 7 לאופן בו נכון לישראל להגיב לירי הטיל הסורי שפגע הלילה באזור דימונה שבנגב, ולמעשה חצה למעלה ממחצית אורכה של ישראל בדרכו.

"מפתיע אותי איך אנחנו מגיבים כעת", הוא אומר בהתייחס למכלול התירוצים, כהגדרתו, שנותנים גורמים שונים לירי הטיל הסורי: "כמה תירוצים ממציאים על הטיל הזה, נורה בשוגג, לא התכוונו, טיל קרקע אוויר וכו'. הדרך שבה המדינה מגיבה היא בושה. גם אם היה הטיל נופל על מאהל מטיילים כך היו מגיבים?".

תא"ל פוגל ממשיך ומציין כי בניגוד לפעולות כאלה ואחרות הפעם "לא ראינו תמונות של מה באמת חיסלנו ובמה באמת פגענו, כי שוב תקפנו ערימת חול או כמה צריפים. כך לא מגיבה מדינה שנורה לשטחה הריבוני טיל כשההדק הוא איראני".

במציאות שכזו, לטעמו של פוגל המענה צריך להיות חד משמעי: טיל על הכור האיראני וכיבוש החרמון הסורי. את דבריו הוא לא רואה כלל כחריפים במיוחד, אלא ככורח קיומי של מדינת ישראל שאינה יכולה לסמוך לא על ממשל ביידן ולא על האירופים. "אני לא מתלהם ולא רוצה מלחמות והרוגים אלא להבטיח את קיומה של ישראל".

"מי שחושב שרק בהבאת הארכיון האיראני או בפעולה נגד מהנדס כזה או אחר נגן על בטחון ישראל, הוא טועה", הוא קובע ושואל: "מתי נחזור להגן על ריבונותינו?".

לטעמו הסיבה היחידה שההנהגה בישראל מעדיפה תירוצים ובלבד שלא להגיב בחריפות לירי הטיל היא העיסוק שלה בכיסאולוגיה ובשנאות הדדיות בעוד במציאות "יש לנו אויב משותף, האיסלאם הרדיקאלי. יש כאן גוף שלא מכיר בקיומנו ורוצה להקים מדינה איסלאמית על חורבותינו, ואת זה אנחנו צריכים למנוע. כל יום שעובר אנחנו נחלשים, אנחנו מאבדים את האמונה בצדקת הדרך".

"אני חייב לסמן לכל אויבינו שאני לא ארעי כאן", הוא אומר ומזכיר כי "180 אלף רקטות של החמאס והחיזבאללה לא יחלידו. הרי אם רק פרומיל אחד יפגע בשטח ישראל וכל אחד מהם יביא רק לעשרה נפגעים המשמעות היא 1800 נפגעים. ישראל יכולה לסבול את זה?".

תא"ל פוגל מלין על בכירי מערכת הביטחון והמודיעין ש"יכולים לומר איפה ישן נסראללה וסינוואר בכל לילה", אבל אינם רואים את הסכנה האמתית שלפתחינו. "צביקה יחזקאלי ופרשנים אחרים מבינים את הרוח האיסלאמית הפועמת סביבנו ואת זה מערכת הביטחון לא הפנימה. יש מי שחושב עדיין שבכסף אפשר לקנות את האידיאולוגיה שלהם".

להערכתו התגובה הישראלית החריפה תקרה, אך רק לאחר מחיר דמים כואב וכבד. "זה יקרה אבל רק כשיהיו לנו הרוגים ולא שניים שלושה אלא כמה עשרות, ואז נגיד למה לא פעלנו קודם". עוד הוא מציין כי במתקפת התגובה הישראלית לא הייתה משמעות של ממש שכן מיד לאחר שיגור הטיל "הם ברחו לכפרים כי הם יודעים שאנחנו בערכים שלנו לא מתכוונים לפגוע בבלתי מעורבים. הם מנצלים את המוסר שלנו".