בעוד שעות אחדות נשים בצד את המחלוקות הגדולות בצד, אבל מתוך המחויבות שלנו לערכיה של מדינת ישראל חשוב לומר את הדברים הבאים על תפילת נשות הכותל ועל האלימות הקשה שהופנתה כלפיהן וכלפיי היום.

1.לנשות הכותל זכות חד משמעית להתפלל כמנהגן ולקרוא בתורה בכותל. הזכות הזאת הוכרה על ידי בתי המשפט במדינת ישראל.

2.על מנת לסכל את הפסיקה, רב הכותל מסרב לתת לנשות הכותל את אחד ממאות ספרי התורה שהם רכוש הציבור. במקביל הוא הוציא הנחיה ללא כל סמכות שמונעת הכנסת ספרי תורה פרטיים לרחבת הכותל (למעט כמובן, אם אתה טייקון שרוצה להכניס ספר תורה משפחתי).

3.ממשלת ישראל שהפקירה את הכותל ואפשרה להפוך אותו לבית-כנסת-חרדי, מעניקה חסינות דה פאקטו לרב הכותל ולהנחיה המופרכת שלו.

4.הכנסת ספר התורה על ידי לרחבה - לא נעשתה בהסתר. רב הכותל ניסה למנוע אותה על ידי פנייה למשרד המשפטים ולכנסת, וקיבל תשובה ברורה - הכנסת הספר חוסה תחת החסינות שלי כחבר כנסת.

5.ישנה עובדה אחת שאי אפשר לטשטש: נשות הכותל והתנועות הליברליות הסכימו למתווה הפשרה ההיסטורי בעניין הכותל, שאומץ על ידי הממשלה. רב הכותל, המפלגות החרדיות והרבנות הראשית - סיכלו את הפשרה ההיסטורית, ואם לא די בכך - פועלים לגזול את כבשת הרש ולמנוע כל התקדמות בהתקנת אזור ראוי לתפילה שוויונית. במובן זה, זעקות חברי הכנסת החרדים הן צעקותיו של הקוזאק הנגזל.

6.
החסינות המהותית נועדה לאפשר לחברי כנסת למלא בנאמנות את תפקידם. אחד התפקידים המרכזיים שלי כחבר כנסת הוא להשמיע קול של יהדות ליברלית, שמאמינה בשיוויון מגדרי ובחופש דת. הקול הזה חיוני בענייני דת ומדינה, והוא חיוני באינספור סוגיות ליבה נוספות של החברה הישראלית. כיהודי, כציוני וכישראלי - אני גאה לעמוד לצד נשות הכותל, ואמשיך לעשות זאת.

7.
בכל רגע נתון רב הכותל, המפלגות החרדיות והמפלגות הלאומניות מוזמנים להסיר את התנגדותם למתווה הפשרה בכותל ולאפשר לכל יהודי ויהודיה להתפלל באתר הדתי והלאומי החשוב הזה, בהתאם למנהגם.

הערב יפתחו ברחבת הכותל אירועי יום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה. אנחנו זוכרים תמיד שלמרות המחלוקות הקשות והנוקבות, ישנם דברים גדולים שהופכים אותנו לעם אחד. כולי תקווה שהידיעה הזאת היא גם נחלתם של חברי הכנסת שתוקפים אותי מהבוקר במלים שלא מוסיפות להם ולאמונתם כבוד.