מנציחים את נתן אלבז
מנציחים את נתן אלבזצילום: נדב אלבז

עיריית הרצליה הנציחה היום (שלישי) זכרו של החייל נתן אלבז ז"ל ברחוב הקרוי על שמו בשכונת גליל-ים בהשתתפות ילדי שמונת הגנים שממוקמים ברחוב.

תהליך הנצחה החל כאשר יעל רחמים, גננת גן 'אסיף', פנתה לראש העיר עם הצעה להקים אנדרטה ברחוב ליד גני הילדים ואליה תוכל לצאת עם ילדי הגן ולספר את סיפורו של נתן ז"ל.

היוזמה יצאה היום לפועל בטקס בהשתתפות משפחתו של נתן אלבז ז"ל, שר הדתות, הרב יעקב אביטן, הרב יעקב שלוש וילדי הגנים אסיף, שוהם, צוקית, סלעית, גורן, אדמונית, סתוונית ותורמוס.

נתן אלבז שנפל ב-1954 מצא את מותו כשכיסה רימון בגופו במהלך ביצוע משימה של פירוק רימונים באוהלו, בזמן שניצרת אחד הרימונים שוחררה. במעשהו ההרואי, הקריב נתן את חייו למען הצלת חיי חבריו. לאחר מותו, מעשה הגבורה של נתן צוין לשבח על ידי הרמטכ"ל, רב אלוף משה דיין, וכעבור מספר שנים הומר הצל"ש ב"עיטור המופת".

נדב אלבז, אחיינו של נתן סיפר לערוץ 7, "בתור ילד הסיפור מאוד השפיע עליי לדעת שהיה במשפחה שלנו גיבור. דוד שלי הקריב את חייו כדי להציל את החברים שלו במחלקה. זהו סיפור גבורה יוצא דופן שחייב לעבור לדור הבא. מדינת ישראל נבנתה והוקמה בזכות אותם גיבורים כדי שאנחנו היום נוכל לחיות בה בשלום ובבטחה".

אלבז הוסיף, "המעבר בין יום הזיכרון ליום העצמאות תמיד היה מעבר חד אבל זהו גם הסיפור של עם ישראל. עם שבא משואה לתקומה, ממלחמות על קיומו לעצמאות. זהו יום שמתחיל בעצב וזיכרון של אותם גיבורים ומסתיים בשמחה. הדור הבא צריך לדעת ולהבין ששילמנו מחירים יקרים מאוד והמדינה הזאת לא באה בקלות".