להגדיל את האור ולהוסיף טוב במדינה
להגדיל את האור ולהוסיף טוב במדינהצילום: עמותת קול רנה

מעל 150 'דוכני אהבת חינם' הוקמו בשבוע האחרון על ידי מאות מתנדבי עמותת "קול רנה" ברחבי הארץ.

הדוכנים הוצבו במרכזי ערים, שכונות מגורים וצמתים מרכזיות תחת הסלוגן "מדביקים את המדינה באהבת חינם".

הפרויקט המיוחד מתקיים לקראת הדלקת המשואות בטקס הממלכתי ביום העצמאות על ידי הרב איתן שנרב, מייסד עמותת "קול רנה" ואביה של הנערה רנה שנרב שנרצחה בפיגוע לפני פחות משנתיים בדרכה למעיין בבנימין.

במסגרת המבצע חולקו עד כה עשרות אלפי כרטיסיות גירוד - מגרדים את הכרטיסייה ומקבלים משימת אהבת חינם קלה לביצוע, אך משמעותית.

בנוסף לכרטיסיות מחלקים המתנדבים חוברת קטנה עם פירוט מיזמי החסד השונים שהעמותה מובילה - עם הזמנה להצטרף, לקחת חלק במיזמים ולהקים מוקדי חסד ותורה נוספים בתמיכת העמותה.

המתנדבים ששטפו את הארץ צוידו בחולצות מיוחדות לכבוד המבצע, עליהן כתוב "מפיצים אור וטוב - לתפארת מדינת ישראל".

התגובות הנרגשות בשטח לא מאחרות לבא. "אפשר לראות את האור בעיניים של האנשים שאנחנו פונים אליהם עם כרטיסיית אהבת חינם", סיפרו מתנדבים מדוכן ברמת גן.

דרך חשבון הפייסבוק ואתר האינטרנט של העמותה פנו בימים האחרונים עשרות אנשים שקיבלו את הכרטיסיות והחוברות מהמתנדבים. חלק מהפונים הודו לעמותה על המיזם הנהדר, ואחרים ביקשו להצטרף ולהקים את אחד המיזמים אצלם בעיר ועוד.

בעמותה מציינים כי בין התגובות השונות התרגשו במיוחד לקבל דרך הפייסבוק את ההודעה הבאה - "פגשתי עכשיו בנות מקסימות שנתנו לי כרטיס לגירוד. בזכותכם התקשרתי מיד לדודה שלי שלא דיברתי איתה שנה וחצי. בזכותכם יש לרנה המון זכויות בשמיים".

הדוכנים פרוסים מאילת בדרום ועד קרית שמונה שבצפון, לאורכה ולרוחבה של הארץ. "מיד לאחר הרצח הנורא של רנה הי"ד החליטה משפחת שנרב והחברות של רנה להמשיך את החסד והפצת האור שכל-כך אפיינו אותה. הקמנו את העמותה ועם הזמן נוספו עוד ועוד מיזמים ופרויקטים שאנחנו מפעילים בעזרת מאות המתנדבים ברחבי הארץ", מספר מתניה שנרב, בן דוד של רנה ומנכ"ל עמותת קול רנה.

"הדלקת המשואה של הרב איתן שנרב בליל יום העצמאות בטקס הממלכתי בהר הרצל היא אות כבוד לכל המתנדבים היקרים שלנו שבוחרים להעצים את הטוב, להגדיל את האור ולהוסיף טוב במדינה האהובה ובעם היקר שלנו", הוסיף שנרב.

עמותת "קול רנה" מפעילה בין היתר מיזם שידוכים ענק בקבוצות וואטסאפ, פרויקט שיפוץ והקמת מעיינות, רשת חנויות יד שניה, שולחנות שבת עבור קשישים ובודדים, מדרשות ומוקדי שיעורי תורה ועוד. פעילות העמותה התרחבה לערים רבות ברחבי הארץ, וכיום כמעט בכל עיר בארץ קיים לפחות אחד ממיזמי החסד והתורה של העמותה.