סמל ראשון אלי טיטיאבסקי - לוחם בחטיבה 401, וסגן עומרי טל - חובל בסטיל בחיל הים, הם שניים מתוך 120 מצטייני הנשיא ביום העצמאות ה-73.

רגע לפני שהם מקבלים את הסיכה היוקרתית מנשיא המדינה ראובן ריבלין, הגיעו השניים לראיון מיוחד באולפן ערוץ 7.

אלי, כשאתה מגיע לצו הראשון, אומרים לך שאתה פטור משירות צבאי?

"כן, היה לי תיק רפואי מסובך. בגיל 11 היה לי גידול וטופלתי בכימותרפיה. המשמעות היא פטור מצה"ל. התעקשתי ונלחמתי על זה. מאוד רציתי לשרת בצבא. סירבתי לצאת מהחדר עד שאני מקבל פרופיל מינימלי לגיוס".

ולא רק שקיבלת פרופיל, אלא פרופיל קרבי. איך זה קרה?

''בהתחלה התגייסתי לקורס נתיב ובמהלך הקורס צה"ל עשה רפורמה בקביעת הפרופיל, מה שאיפשר לי להעלות אותו ל-72. מיד ביקשתי שיתנו לי את היחידה הכי קרבית שאפשר עם הפרופיל שלי וכך הגעתי לשריון".

עומרי, מה המסלול שלך?

"אני התגייסתי במרץ 2017 לקורס חובלים שאורך שנתיים וארבעה חודשים. הקורס מחולק ל-4 מגמות מרכזיות. במהלך הקורס קיבלתי את השיבוץ שלי - במחלקת נשק. עד היום שירתתי כסגן קצין נשק ולפני כשבוע התחלתי את הקורס הבא שיכשיר אותי להיות מפקד מחלקת נשק".

אתה מגיע ממשפחה שיש בה שכול.

"דוד שלי ששירת בנח"ל המוצנח נהרג במהלך תאונת אימונים כשאמא שלי הייתה ילדה. זה משהו שמלווה את המשפחה מאז ומעולם. אני נולדתי לתוך זה. מהילדות הייתי מגיע לטקסי זיכרון".

ספרו על הרגע שבו נבחרתם למצטייני הנשיא.

אלי: "בהתחלה כשגיליתי את זה חשבתי שזו טעות. הלכתי למפקד ואמרתי לו שנראה לי שמישהו מתבדח עלי. המפקד אמר לי שהם המליצו עלי לא רק בגלל הסיפור שלי אלא גם בגלל ההתנהגות שלי. ההורים שלי מאוד שמחו".

עומרי: "כחלק מעבודתי קידמתי כל מיני דברים והתעסקתי בפרויקט חשוב שאי אפשר לדבר עליו יותר מדי".

איך אתם מתייחס לטקס הזה?

עומרי: "זו זכות מאוד גדולה. גם לי זה בא בהפתעה גמורה. זה מאוד מחמיא, נותן אות חיובית להמשך העבודה".